.

Beantwoord

Geen mobiel internet, wél 3G-icoontje

  • 7 October 2014
  • 1 reactie
  • 323 Bekeken

Hallo,

ik heb de laatste tijd een merkwaardig probleem: mobiel internet werkt uitsluitend als het H+ icoon bovenin de taakbalk staat. Zodra het 3G icoon verschijnt inclusief pijltjes up- en download, wat regelmatig gebeurt met name in de buurt van de drukkere plekken, valt het internet direct weg. Dit is zeer frustrerend bij het gebruik van Spotify e.d. Andere apps (Chrome, Teletekst) geven aan dat er 'geen internet beschikbaar' is.

Vaak is het handmatig op te lossen door app opnieuw op te starten onder H+-bereik of het uit- en aanzetten van mobiel internet. Echter dit is steeds een tijdelijke workaround en geen acceptabele oplossing.

Het gaat om een Sony Xperia T, draaiend op android 4.1.2

Wat ik al heb geprobeerd:
- factory reset telefoon
- opnieuw instellen van APN (portalmmm.nl)
- telefoon een keer opnieuw opstarten zonder simkaart

Weet iemand nog een andere maatregel? En/of kan Simyo in het systeem zien wat er aan de hand is en de simkaart resetten o.i.d.?

Alvast bedankt voor het meedenken!
icon

Beste antwoord door Kim 8 October 2014, 16:09

Bekijk originele reactie

1 reactie

Badge +6
Hoi ArjenB, welkom op het forum van Simyo!

Wat een vreemd en vervelend probleem.

Allereerst ga ik de optie "Internet op je mobiel - Nederland" even een reset geven op het netwerk. Zou je je telefoon uit- en weer aan willen zetten?

Wanneer dit niet heeft geholpen, wil ik je vragen je simkaart eens in een andere telefoon te plaatsen om te kijken of je dan wel verbinding krijgt met mobiel internet op 3G.

Ik verneem graag je bevindingen! 🙂

Reageer