Skip to main content
Dag allemaal,



Een terugkomend probleem, namelijk mobiel internet op mijn duo sim Asus Zenfone 2. Dit probleem heb ik al eerder verholpen, alleen kan ik helaas niet de Engelstalige website vinden waar de oplossing stond. Ik heb een soortgelijke onderwerp op de Forum gevonden. Echter hebben de mogelijke oplossingen in diezelfde topic mij niet geholpen.



Ik heb de simkaart in zowel sim 1 evenals sim 2 geplaatst. Voorzover ik weet geeft alleen sim 1 toegang tot het 3g netwerk. Tevergeefs is het niet mogelijk om gebruik te maken van mobiel internet. Ook heb ik de onderstaande stappen doorlopen. Helaas, zonder positief resultaat. Mijn telefoon heeft wel bereik in verschillende steden, dus aan de locatie ligt het niet. Nogmaals, het is een voorkomend probleem welke ik al eens eerder heb moeten oplossen.



Ik heb internet via Simyo geactiveerd per 12 maart jl.



Kan iemand mij s.v.p helpen met het probleem?



gr. Cevik



Vaak is het aanzetten van je internetoptie niet genoeg en moeten er nog wat instellingen in je telefoon worden gezet. Voor zover ik weet zijn er geen iPhones met dualsim, dus heb ik hier de juiste instellingen voor Android telefoons voor je:



Je gaat vanaf het startscherm naar Instellingen > Draadloos en netwerken > Mobiele netwerken > Namen Toegangspunten.

Hier verwijder je alle profielen om vervolgens een nieuwe APN aan te maken met de volgende gegevens:



• Verwijder alle bestaande APN’s in de verbindingsinstellingen van uw toestel (met uitzondering van KPN MMS) door erop te tikken en te kiezen voor de menu-toets, APN verwijderen.

• Kies de menu-toets en kies Nieuwe APN.

• Bij Naam, voer: Mobiel Internet in.

• Bij APN, voer: portalmmm.nl in.

• Bij Proxy, voer niets in.

• Bij Poort, voer niets in.

• Bij Gebruikersnaam, voer niets in.

• Bij Wachtwoord, voer niets in.

Scroll naar beneden.

• Bij MCC, voer 204 in.

• Bij MNC, voer 08 in.

• Bij Verificatietype, kies PAP.

• Bij APN-type, kies 'Internet' of voer 'default' in.

• Kies de menu-toets.

• Kies Opslaan.



Het lijkt me ook heel verstandig om even te checken of je "duo-sim" telefoon, wel 2 simkaart slots heeft, die beide geschikt zijn voor mobiel internet. Vaak is het maar mogelijk om via slot 1 op internet te komen en is slot 2 alleen voor 2G/bellen en SMS'en.
Hoi Dhr. Cevik,



Welkom op het Simyo forum :)



Wat goed dat je al zoveel hebt onderzocht en geprobeerd hebt om dit probleem op te lossen. Wel jammer dat dit nog niet het gewenste resultaat heeft gebracht. Daarom denk ik graag met je mee.



Ik heb je aansluiting er meteen bij gepakt, en ik zie dat je momenteel geen beltegoed meer hebt. Als je geen beltegoed hebt, wordt je simkaart automatisch geblokkeerd voor uitgaande oproepen. Je kunt in deze situatie niet bellen, sms'en en ook niet internetten. Ook al heb je een internetbundel. Je kunt nog wel gebeld worden.



Door je beltegoed op te waarderen, hoor je ook weer van je mobiele internet gebruik te kunnen maken. Laat je weten of je weer kunt internetten nadat je hebt opgewaardeerd?



Groetjes,

Samantha
Dag Samantha,



Dank voor je reactie! Dat is goed om te weten. Hij doet het inderdaad.



Hartelijk dank!



gr.
Hoi Dhr Cevik,



Dat is hartstikke fijn! Graag gedaan en alvast een fijn weekend :)



Groetjes,

Samantha

Reageer