Skip to main content
Hallo,



Ik lees verschillende topics waarin mensen aangegeven geen dataverbinding te hebben.



Mijn vader heeft sinds zaterdag ook geen internet en ik sinds iig gistermiddag (misschien eerder.)

Telefoon is al meerdere keren uit en aan geweest en we zijn beide afzonderlijk van elkaar de hele provincie doorgeweest en hadden steeds hetzelfde probleem.



Gisteravond heb ik een vriend gebeld die ook een Simyo klant is. Hij woont in een aanliggend dorp hij ervaart geen problemen.



Wat is er aan de hand?



Groet,



GJ



(edit: extra info: ik heb zojuist ook een vraag gesteld op twitter.)
Hoi GJS, welkom op het Simyo forum!



Wanneer je in een een groot gebied een probleem hebt met je verbinding, dan is de kans klein dat er een storing of iets dergelijks is. Vooral omdat je ook al aangeeft dat je vriend bij jou in de buurt hier geen last van heeft. Wat dan wél bijzonder is, is dat je vader er wel weer last van heeft 😕

Op jouw adres vind ik nu 1 actieve aansluiting, is je vader wel klant van Simyo? Als dat zo is, kun je dan in een privébericht zijn nummer geven? Dan kan ik proberen na te kijken waarom hij geen internet heeft.



Voor jouw aansluiting kan ik nu geen zaken ontdekken die een internetverbinding in de weg zouden staan. Ook zie ik dat je tot nu nog dagelijks data hebt verbruikt.

Heb je je mobiel al eens ingesteld op enkel 3G en enkel 2G?

Wat voor mobiel hebt je? Misschien kunnen we instellingen eens nalopen of dáár misschien iets mee is?





Als laatste zou ik graag willen weten wat je twitternaam is. Ik kan op Twitter geen bericht vinden met een vraag die hier op lijkt...
Hoi GJS, welkom op het Simyo forum!



Wanneer je in een een groot gebied een probleem hebt met je verbinding, dan is de kans klein dat er een storing of iets dergelijks is. Vooral omdat je ook al aangeeft dat je vriend bij jouw in de buurt hier geen last van heeft. Wat dan wél bijzonder is, is dat je vader er wel weer last van heeft 😕

Op jouw adres vind ik nu 1 actieve aansluiting, is je vader wel klant van Simyo? Als dat zo is, kun je dan in een privébericht zijn nummer geven? Dan kan ik proberen na te kijken waarom hij geen internet heeft.



Voor jouw aansluiting kan ik nu geen zaken ontdekken die een internetverbinding in de weg zouden staan. Ook zie ik dat je tot nu nog dagelijks data hebt verbruikt.

Wat voor mobiel hebt je? Misschien kunnen we instellingen eens nalopen of dáár misschien iets mee is?





Het heeft zich inmiddels opgelost nadat ik vliegtuigmodus gisterochtend heb getoggled. Mijn vader heeft vanzelf weer verbinding gekregen. Ik vermoed dat het toch te maken heeft met een storing.



We wonen overigens niet op hetzelfde adres (ongeveer 10 kilomter uit elkaar.) Ik heb een legend, hij een S4 active.
Hoi GJS,



Bedankt dat je het laat weten 🙂

Nee hoor, er was daar geen storing. Dat heb ik nagekeken. Het kan wel eens voorkomen dat je toestel de verbinding met de mast kwijt raakt. Misschien werd het signaal even onderbroken of iets dergelijks. Soms krijg je die verbinding met het netwerk vanzelf weer terug, zoals bij je vader gebeurde. Soms moet je je toestel even uitschakelen en weer aanzetten (of op vliegtuigmodus zetten zoals bij jou) om de simkaart zich weer te laten aanmelden op het netwerk.

Mocht je dus weer eens even geen internet zien, dan kun je het beste even uit en aan proberen. Dat is vaak de oplossing 🙂



Groetjes, Charlene

Reageer