.

Beantwoord

Geen internetontvangst op mijn adres, kan hier iets aan worden gedaan?


Hoi,

Ik ben afgelopen maand overgestapt van t-mobile naar simyo, voornamelijk om wat meer bereikbaar te zijn zoals tijdens festivals en natuurlijk vanwege het tarief. Nog geen maand verder ben ik redelijk ontevreden over mijn internetontvangst.
In huis komt het regelmatig voor dat ik maar 1 streepje heb staan. Wanneer ik achter in de tuin zit heb ik helemaal geen ontvangst. Dit is zeer vervelend omdat ons wifi bereik thuis minimaal is en ik dus vaker over ga op 3G. Daarnaast had ik dit probleem juist niet met t-mobile en was ik op dit vlak daar heel tevreden.

Ik heb al meerdere topics doorgelezen en zo diverse stappen ondernomen door mijn telefoon uit te zetten, van netwerk te wisselen en ook server, poort e.d. ingesteld.

Postcode: 5961VD.
Telefoon: Sony Xperia Z2, ook gebruikt tijdens t-mobile abonnement.

Hopelijk kan hier iets aan gedaan worden.

MVG
icon

Beste antwoord door Naomi 5 August 2015, 13:16

Bekijk originele reactie

14 reacties

Volgens de coverage checker van KPN moet je toch wel goed bereik hebben.

Bereik is ook afhankelijk van enkele factoren, zoals drukte, bouw constructie van de woning etc. Maar soms wil een reset vanuit Simyo ook wel eens helpen.

PS. Volgende keer geen privé gegevens plaatsen, de moderators kunnen je gegevens zien aan de hand van je inlog. En iedereen kan nu zien waar je woont 🙂
Reputatie 4
Badge +10
Hoi DanielleE, welkom bij Simyo en op het forum!

Leuk dat je bent overgestapt 🙂 Ik begrijp dat je ontvangst niet zo goed is. Heb je alleen last van een slechte internetverbinding of kun je ook niet goed bellen en gebeld worden?

Je internetoptie heb ik een reset gegeven. Wil je je telefoon uit- en aanzetten? Op die manier wordt je simkaart opnieuw aanmeld op het netwerk. Ik begrijp dat je internetinstellingen daarnaast goed staan. Anders kun je die controleren via toestelhulp.

Kun je je simkaart ook testen in een andere telefoon? En weet je of er andere mensen zijn die via het KPN netwerk slecht internetontvangst hebben?

P.S. Je gegevens heb ik even aangepast. Zo kan je je weer aanmelden op het forum met dezelfde inloggegevens ;)

@Raytje; super bedankt voor je goede antwoord!
Hoi Naomi,

Bedankt voor de hulp! Sinds dinsdag had ik helemaal geen internet meer, ook niet in een andere telefoon en na uit en aan zetten van mijn eigen telefoon. Maar nu met behulp van toestelhulp doet internet het weer.

Bedankt!
Wel moet ik nu de opmerking maken dat in en rondom het huis het internetbereik nog steeds niet tot nauwelijks is. Een ander familielid dat ook gebruik maakt van het KPN netwerk, heeft hier geen last van.
Reputatie 4
Badge +10
Hoi DanielleE,

Graag gedaan 🙂 Fijn dat hij het in ieder geval weer doet. Alleen begrijp ik dat het in en rond je huis nog niet goed is.

Wil je op die specifieke plek je simkaart in een andere telefoon testen? Kan je ook een andere simkaart in je eigen telefoon testen?
Hoi Naomi,

Met mijn simkaart in een andere telefoon geeft het nog geen internetbereik. Met een t-mobile simkaart in mijn telefoon zijn er geen problemen.
Reputatie 4
Badge +10
Hoi DanielleE,

Fijn dat je je simkaart hebt getest, alleen begrijp ik dat je hetzelfde probleem ook daarin ervaart. Ik ga morgen contact opnemen met de netwerkspecialisten. Zij kunnen dan kijken of er iets met het bereik aan de hand is. Ze zijn maandag weer aanwezig.

Zodra ik hun morgen heb gesproken, dan laat ik het je weten 🙂
Reputatie 4
Badge +10
Hoi DanielleE,

Ik heb de netwerkspecialisten van KPN net gesproken. Het netwerk op je woonadres is goed. Er zijn verder ook geen werkzaamheden geweest. Aangezien je vertelt dat een ander familielid ook goed bereik heeft op je adres lijkt het weinig zin te hebben om een netwerkklacht in te dienen.

Daarnaast twijfel ik of het aan de simkaart ligt, aangezien je alleen op deze specifieke plek dit ervaart. Voor nu heb ik een nieuwe simkaart toestuurt, zodat we het kunnen testen. Je ontvangt deze simkaart binnen drie werkdagen.

Laat je weten of het bereik hiermee is veranderd?
Hoi Naomi,

Bedankt! Ik hoop dat het met een nieuwe simkaart verandert. Ik laat het weten.
Reputatie 5
Badge +11
Hi DanielleE1,
We horen het graag van je!
Helaas merk ik nauwelijks verbetering.
Reputatie 5
Badge +11
Hi DanielleE1, dankjewel dat je het even laat weten!

Ik heb samen met een Netwerkspecialist van KPN je aansluiting en de dekking op jouw adres even helemaal doorgelicht. We hebben één en ander wat inzichtelijker kunnen krijgen.
De 2G/GSM dekking op jouw adres is helemaal in orde. Met de 3G/UMTS dekking is er bereik met twee netwerken: UMTS 900 Mhz en UMTS 2100 Mhz. Jouw telefoon zal waarschijnlijk zelf een voorkeur hebben voor 2100 Mhz, terwijl dát net niet goed is. 900 Mhz daarentegen wel. Alleen is in je telefoon niet in te stellen welke jóuw voorkeur geniet.

Als je thuis een prima wifi netwerk hebt, raad ik je aan om 2G/GSM als voorkeur in je telefoon in te stellen. Daarmee kun je thuis heel goed bellen.

Is dit zo duidelijk voor je?
Ik zal het eens proberen. Bedankt voor de hulp!
Reputatie 5
Badge +11
Ik zal het eens proberen. Bedankt voor de hulp!

Hou je ons op de hoogte!?

Reageer