Skip to main content
Ik ben nu al een paar weken aan het porberen internet op mijn Sony Xperia S aan de gang te krijgen maar het wil gewoon niet lukken. Ik ben langzaam zo ver dat ik er aan denk Simyo vaarwel te zeggen en kijken of het met een nieuwe provider wel lukt.



Echt al alles geprobeerd:

SMS ja naar 1300: Ontvang keurig de berichten maar geen internet

Handmatige instellingen via de instellingen op de FAQ, via mail via forum maar nog altijd niets.



Is er misschien een Xperia S gebruiker waar internet wel werkt en die mij de instellingen kan sturen? In het kader van de allerlaatste poging.



al vast bedankt.
Welkom op het forum Jørgen,



Ik heb je aansluiting op het netwerk bekeken. De instellingen staan netwerktechnisch goed in ons systeem. Ik vermoed dat de instellingen op je toestel daarom niet goed staan.



Heb je onderstaande stappen al doorlopen?



Zorg er allereerst voor dat je de huidige internet instellingen hersteld. Dit gaat als volgt:



Ga naar instellingen – draadloos en netwerken – mobiele netwerken – namen toegangspunten – gebruik de menu knop – kies standaardinstellingen herstellen



Vervolgens kun je de internet instellingen handmatig invoeren.



Ga naar instellingen > draadloos en netwerken > mobiele netwerken > namen toegangspunten.



Links onder in uw scherm klikt u op de menu toets > nieuw toegangspunt



Bij Verbindingsnaam: voer Mobiel Internet in (wordt ook wel aangeduid als profielnaam, netwerkaccount, of connection name in sommige toestellen)



APN : internet

Proxy : (geen)

Poort : 5080

Gebruikersnaam : (geen)

Wachtwoord : (geen)

Server : 0.0.0.0

MMSC : (geen)

MMS Proxy : (geen)

MMS Poort : (geen)

MCC : 204

MNC : 08

Verificatietype : PAP

APN-type : Internet of default



- Bij Startpagina: voer http://mobiel.simyo.nl in (wordt ook aangeduid als URL, homepage, of relay address in sommige toestellen)



- Soms is het nodig hierna het betreffende profiel waarin deze instellingen zijn opgeslagen nog handmatig te activeren.



Zorg ook altijd dat de optie pakketgegevens gebruiken (niet op iedere telefoon terug te vinden) aangevinkt is. Deze optie kun je terug vinden onder menu ‘mobiele netwerken’



Nadat je bovenstaande stappen heeft uitgevoerd, dien je je toestel uit/aan te zetten.



Kan je even laten weten of het heeft gewerkt?



Groetjes,



Alex
Hallo Alex,



Alles stappen doorlopen en jawel ik heb internet! Super, dat het werkt.



Ik snap er alleen geen bal van want de instellingen die je hebt gegeven heb ik eerder al uitgeprobeerd. Sterker nog, zo stond het toestel nog ingesteld. Maar goed het belangrijkste is dat het werkt.



Nogmaals bedankt voor de suport!



Groetjes,

Jørgen



P.S. de topic mag wat mij betreft dus dicht.
Hoi Jørgen,



Goed om te weten dat het nu werkt. Ik laat het topic bewust open zodat andere forum bezoekers de juiste instellingen gemakkelijk kunnen vinden.



Groetjes,



Alex

Reageer