.

Beantwoord

Geen Internet op Sim only en toch Internet :S

  • 25 July 2014
  • 3 reacties
  • 592 Bekeken

Badge
Beste Simyo,

Sinds mei heb ik Sim only van Simyo, en ik ben erg tevreden over bereikbaarheid, kosten en service.. Daarnaast een vast bedrag voor diensten die ik zelf kan kiezen. Alleen kreeg ik laatst een paar x what's app berichten midden in de nacht binnen, terwijl Wifi uitstond. Erg lastig, daar deze op het nachtkastje ligt. Eerst dacht ik dat het aan mijn toestel lag, maar na een herstart bleef "het probleem". Het blijkt dat er een instelling in Android (4.3) is 'Gegevenstoegang via mobielnetwerk inschakelen', die er voor zorgt dat mobiel Internet toch aangezet wordt .
  • Hoe kan het dat als je er bewust voor kiest dat je geen GPRS/Edge/3G/4G Internet wilt, i.v.m. de hoge kosten, je dit toch kan krijgen. Probleem met jullie Radius configuratie?
  • Komt dit op mijn rekening en hoe groot wordt die verrassing?

Mvgr,

Albert
icon

Beste antwoord door Charlene 27 July 2014, 14:56

Bekijk originele reactie

3 reacties

Badge +8
Hoi Albert,

Ik zie dat op jouw aansluiting de optie Internet op je Mobiel aan staat. Die zorgt er aan onze kant voor dat je internet via het netwerk kunt gebruiken. Die optie staat voor Simyo aansluitingen altijd standaard aan in het begin. Daar informeren we over o.a. in de welkomstmail, en die optie kun je zelf uitzetten via Mijn Simyo. Wanneer die optie uit staat, dan kun je geen internet gebruiken via je simkaart, en maak je dus ook geen kosten.
Op je Android telefoon kun je ook 'Mobiele gegevens' uitschakelen. Dat zou er ook voor moeten zorgen dat je toestel niet via het netwerk het internet op gaat. De optie op Mijn Simyo is echter nog veiliger, omdat die door ons ook te controleren is.

Ik zie nu dat je toestel op 22 en 23 juli van internet gebruik gemaakt heeft via de simkaart. Dit heeft geresulteerd in € 0,51 aan kosten. Wanneer je nu de optie uitzet op Mijn Simyo, dan blijft het daarbij :)

Heb ik je vraag hiermee beantwoord?

Groetjes,
Charlene
Badge
@Charlene,

Dank je voor je antwoord en uitleg.
Heb het gelijk geblokkeerd via mijn Simyo. En top dat, dat iig kan en de schade beperkt is gebleven.
Toch appart dat een prijsvechter standaard zaken aanlaat die als onaangename verassing de klant op flinke kosten kunnen jagen......
 
Mvgr,

Albert
Reputatie 5
Badge +11
Hoi joepie69,

Met de simkaarten die er vandaag de dag gebruikt worden is het standaard mogelijk om behalve de bellen en sms'en ook te kunnen internetten.
Daarom waarschuwen we zoveel dat het internet vanaf het begin mogelijk is, al vanaf het eerste mailtje dat je als nieuwe klant krijgt van ons.
Houd er rekening mee dat 'Internet op je Mobiel' direct mogelijk is met je Simyo simkaart. De kosten hiervoor kunnen snel op lopen wanneer je geen internetbundel hebt.

Reageer