Skip to main content
Ik heb sinds een week geen internet op mijn I. Phone terwijl ik wel een abonnement heb meet 500 mb. Hoe kan dit en hoe los ik dit op?
Hoi Ansenwilvangorp, welkom op het Simyo forum!



Wat vervelend dat je niet op internet kan met je iPhone. Laten we dat samen gauw oplossen 🙂!



Volgens mijn gegevens staat je simkaart helemaal goed aangemeld voor internet op je telefoon in Nederland en hier is ook niets aan veranderd afgelopen tijd. Wat ik dan vermoedt is dat je internet instellingen niet meer goed staan in je telefoon. Dit kan wel eens gebeuren als je in het buitenland bent geweest of als je telefoon zich heeft aangemeld bij een ander netwerk.



Om dit opnieuw in te stellen, ga je naar Instellingen > (Algemeen) > (Mobiel) Netwerk > Mobiel Datanetwerk en vul je de volgende instellingen in:



- APN: portalmmm.nl

- Gebruikersnaam: KPN

- Wachtwoord: GPRS



Na het invullen van deze gegevens, adviseer ik je ook even op je telefoon opnieuw op te starten 🙂



Wil je me laten weten of dit de oplossing is geweest?
ik woon dicht bij de belgische grens en mijn 3G schakelt daarom vaak uit als ik binne bereik van buitenlandse provider kom. Als ik terug in KPN bereik ben, wordt 3G niet ingeschakeld. Dit kan ik alleen oplossen door mijn iphone uit en aan te zetten. Nogal tijdrovend als je dit een paar keer per dag moet doen om internetverbinding te willen houden. De settings veranderen zoals Tiury voorstelt, hebben geen invloed op dit probleem.



groetjes

Hans
ik woon dicht bij de belgische grens en mijn 3G schakelt daarom vaak uit als ik binne bereik van buitenlandse provider kom. Als ik terug in KPN bereik ben, wordt 3G niet ingeschakeld. Dit kan ik alleen oplossen door mijn iphone uit en aan te zetten. Nogal tijdrovend als je dit een paar keer per dag moet doen om internetverbinding te willen houden. De settings veranderen zoals Tiury voorstelt, hebben geen invloed op dit probleem.



groetjes

Hans




Wat volgens mij zou moeten helpen is de "Bellen in en naar het Buitenland" optie uit zetten in Mijn Simyo.
ik woon dicht bij de belgische grens en mijn 3G schakelt daarom vaak uit als ik binne bereik van buitenlandse provider kom. Als ik terug in KPN bereik ben, wordt 3G niet ingeschakeld. Dit kan ik alleen oplossen door mijn iphone uit en aan te zetten. Nogal tijdrovend als je dit een paar keer per dag moet doen om internetverbinding te willen houden. De settings veranderen zoals Tiury voorstelt, hebben geen invloed op dit probleem.



groetjes

Hans




Wat volgens mij zou moeten helpen is de "Bellen in en naar het Buitenland" optie uit zetten in Mijn Simyo.





leuk en aardig, maar dan kan ik dus niet meer bellen in en naar het buitenland. Moet ik kiezen tussen bellen en internetten, terwijl ik beide wil

Hans
Dan zit er niets anders op dan de iPhone even uit en aan te zetten. Wat veel sneller werkt en net zo goed is even de vliegtuigmodus activeren en deactiveren.
net zo goed is even de vliegtuigmodus activeren en deactiveren.


Precies! Even van onder naar boven swipen op je vergrendelde scherm, linksboven het vliegtuigje aantikken en eventjes later weer uitzetten et voila.

Dank je voor de tip, Scotsman 🙂
Top tip, zal ik onthouden: thks Scotsman!
Hoi koorelle,



Goede tip hè? Zo gepiept en het scheelt ook weer batterij! 😉

Reageer