.

Beantwoord

geen internet op Iphone4s

  • 23 February 2013
  • 5 reacties
  • 802 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 2 reacties
Hallo,
Sinds ik ben overgestapt van Telfort naar Simyo heb ik geen internetverbinding meer met mijn Iphone 4s met iOS 6.1.2
Ik ben nu al uren bezig met alle tips en truc die op het forum staan te gebruiken, met de Iphone telkens weer opnieuw opstarten maar alles is zonder resultaat. Ook een sms naar 1300 geeft aan dat het 'helaas niet mogelijk is om mijn telefoon te configureren. Ik word er moedeloos van! Kan iemand van Simyo helpen?

Gr Koert
icon

Beste antwoord door Sandertju 24 February 2013, 01:10

Bekijk originele reactie

5 reacties

Badge
Beste Koert,

Onderstaande tekst van het forum geplukt. Weet niet of je dit al gelezen had.

"Je krijgt toegang tot mobiel internet op je iPhone 4s als je de juiste GPRS/EDGE instellingen op de iPhone 4s instelt.

Dit kan vanaf het startscherm van je iPhone 4s via Instellingen - algemeen - Netwerk.
Kies mobiele Data en schakel deze in
Kies Mobiel Datanetwerk

Is de optie Mobiel datanetwerk niet beschikbaar, dan is handmatig instellen helaas niet mogelijk. In dat geval, sluit het toestel aan op de PC en start iTunes om de zogeheten 'Carrier Settings' te installeren.

Bewerk de details voor Mobiele Data als volgt:
APN: Internet
Gebruikersnaam: KPN
Wachtwoord: GPRS
Keer nu terug naar het startscherm
Zet de iPhone 4s uit en start deze opnieuw op om de instellingen te activeren.

Wij hopen u hiermee voldoende van dienst te zijn geweest. Mocht u nog vragen hebben, dan vernemen wij die graag.Je krijgt toegang tot mobiel internet op je iPhone 4s als je de juiste GPRS/EDGE instellingen op de iPhone 4s instelt.
Reputatie 2
Badge +1
Hey Koert,

Zou je even kunnen laten weten of het is gelukt om gebruik te maken van het internet na het advies van Sandertju opgevolgd te hebben?

@Sandertju, bedankt voor jouw antwoord!
Badge
Hey Koert,

Zou je even kunnen laten weten of het is gelukt om gebruik te maken van het internet na het advies van Sandertju opgevolgd te hebben?

@Sandertju, bedankt voor jouw antwoord!


Wayne en Sander,
Bedankt voor jullie reactie.
Ik krijg nu alleen een rond bolletje in het scherm links boven naats KPN NL en geen 3G. Aangegeven actie had ik ook al eerder geprobeerd maar nu heb deze codes in alle 3 de velden ingevoerd: bij Mobiele data, Mms en bij Internet-tethering. Is dat de bedoeling? Maar dus nu wel internet met het bolletje maar geen 3G. We zijn dus wel iets verder maar het is nog niet wat het moet zijn want dit is erg traag. Nog meer ideeen?
Reputatie 7
Badge +9
Heb je dat bolletje overal? Over het algemeen heb je op veel plekken 3G maar niet overal.


Verder: Wow, nieuwe site ziet er goed uit. Helemaal 2013  ;)
Badge +6
Wayne en Sander,
Bedankt voor jullie reactie.
Ik krijg nu alleen een rond bolletje in het scherm links boven naats KPN NL en geen 3G. Aangegeven actie had ik ook al eerder geprobeerd maar nu heb deze codes in alle 3 de velden ingevoerd: bij Mobiele data, Mms en bij Internet-tethering. Is dat de bedoeling? Maar dus nu wel internet met het bolletje maar geen 3G. We zijn dus wel iets verder maar het is nog niet wat het moet zijn want dit is erg traag. Nog meer ideeen?


Hoi Koert,

Je dient de gegevens alleen in te vullen bij Mobiele data. Heb je dat bolletje overal?
Nadat je de instellingen had ingevoerd heb je toen je toestel wel uit/aan gezet?

Reageer