Skip to main content
Ik ben in Noorwegen, voor het eerst sinds ik klant ben bij Simyo, en krijg geen verbinding met het Internet.

Ik heb 'Internet in het buitenland' aangezet.

Roaming staat aan.

Telefoon uitgeschakeld en weer aangezet.

Batterij er uit gehaald en terug geplaatst.

Netwerken geselecteerd met de hand.

Ondanks dat alles: geen Internet.

Wat kan ik nog meer doen? Onnodig op te merken dat ik hiervan baal...
Je hebt zo te zien alles al geprobeerd om het probleem te verhelpen. Ik heb het gevoel dat er iemand van Simyo aan te pas moet komen om jouw aansluiting een reset te geven, want het lijkt er op dat er iets niet helemaal goed staat wat jouw aansluiting betreft. Omdat tijdens het weekend hier meestal geen Simyo moderator aanwezig is het mogelijk dat er pas maandag actie wordt ondernomen, maar intussen zou je kunnen proberen om met Simyo via Twitter in contact te komen. Simyo's Twitter team is namelijk wel actief tijdens het weekend.
Dank je Scotsman. ik heb een tweet verstuurd.
Hoi Holotron,



Welkom op het Simyo Forum!



Verassing 😉 Ik neem vandaag toevallig een kijkje op het forum. Om even in te haken op Scotsman: Wij zijn in principe niet aanwezig in het weekend. Niet op het forum en ook niet op Twitter. Het is dus geen garantie dat je in het weekend antwoord krijgt. Meest van de tijd nemen we een kijkje op onze social kanalen in het weekend om zo toch nog wat vragen te beantwoorden. Het klopt dat je dan op Twitter sneller antwoord krijgt dan hier op het forum 🙂



Je hebt inderdaad alles geprobeerd om toch een connectie te maken met het internet. Jammer dat dit nog niet tot een oplossing geleid heeft. Ik heb een reset uitgevoerd op de buitenland optie en daarna een volledige reset op je simkaart zodat je opnieuw wordt aangemeld op het netwerk. Zou je jouw telefoon uit willen zetten en na 10 minuten opnieuw willen opstarten?



Natuurlijk hoor ik graag van je of de oplossing is geweest.



Mocht dit niet het geval zijn, dan zie ik ook graag een bericht terug van je! Mocht je gebruik maken van een iPhone, is het belangrijk om te weten dat de datroaming aan moet staan en EU Internet uit . Heb je deze aanstaan, kun je geen connectie maken.



Laat je het weten?



@Scotsman, bedankt voor je reactie :)



Groetjes,

Angela
Angela,



Dank voor je reactie. Fijn dat je er op zondag naar wilt kijken. Helaas: nog geen succes. (en geen iPhone). Andere ideeën?
Ik ben nog in Noorwegen tot vanavond. Krijgen we het opgelost? Zou fijn zijn, want ik moet binnenkort nog meer reizen en ik ben bang dat ik dan hetzelfde probleem ga krijgen. In Nederland is niet te testen of het werkt. ..
Hoi Holotron,



Sorry voor de late reactie! Ik heb even contact gezocht met de netwerkspecialist van KPN. Hij heeft het een en ander uitgezocht.



Allereerst zien we dat jouw simkaart aangemeld is op het netwerk. Dit gaat dus helemaal goed. Helaas zien we helemaal geen activiteit op het data gebied. Dit betekent dat we dus ook niet zien dat het misgaat. Er wordt helemaal geen aanmelding gemaakt. Dit betekent dat er iets in de instellingen van jouw telefoon toch niet helemaal goed gaat.



Zou jij eens naar willen gaan naar: Instellingen > Meer netwerken > Mobiele netwerken > Namen / toegangspunten. Hierna klik je op de toets links naast de home-knop. Je krijgt de optie voor 'standaard instellingen'. Zou je dit eens willen proberen? Hierna kun je jouw telefoon opnieuw opstarten.



Laat je het weten?



Groetjes,

Angela
Dag Angela,



Fijn dat jullie er nog aan gewerkt hebben. Ik heb je instructies opgevolgd - maar ik ben inmiddels weer in NL dus ik kan niet bevestigen dat het de gehoopte oplossing is.



In april ben ik in Duitsland. Ik neem aan dat ik daar hetzelfde probleem gehad zou hebben. Dus tegen die tijd kom ik er op terug - oké?
Hoi Holotron,



Jammer dat ik het niet meer op tijd heb kunnen doorgeven aan je 😞 Fingers crossed dat dit de oplossing is voor je en dat het internet in Duitsland gewoon werkt zoals het hoort te werken. Fijn dat je mij tegen die tijd even op de hoogte houdt. Mocht het niet werken, ga ik direct aan de slag voor je om het alsnog op te lossen!



Groetjes,

Angela
Ha Angela,



Even een bericht met goed nieuws. Ik was de afgelopen dagen in Duitsland en alles werkte naar behoren. Dus ik denk dat het probleem is opgelost.



Alsnog dank voor je inspanningen!
Hoi Holotron,



Berichten met goed nieuws zijn altijd welkom 😉 Heel fijn om te zien dat het gelukt is en dat je ondertussen gebruik kunt maken van het netwerk in het buitenland. Mocht je mijn hulp nog eens nodig hebben, dan zien we je graag terug op het forum.



Groetjes,

Angela

Reageer