Skip to main content
Ondanks het feit dat ik alle instellingen diverse keren ben nagelopen, toestel aan/uit gezet, etc. heb ik nog steeds geen internet in het buitenland. Wat kan ik nog doen en hoe kan ik het controleren als ik nog in Nederland ben? Als ik in het buitenland ben en constateer dat internet het niet doet, dan is het eigenlijk al weer te laat .....
Hoi lvdzel,



Vervelend dat je geen internet in het buitenland hebt.



Wil je eerst even deze checklist doorlopen?



Heb je prepaid --> geen internet in het buitenland mogelijk.



Voor Sim Only:



Staat internet in het buitenland aan op Mijn Simyo?

Staat roaming aan op je toestel?

Staat je toegangspunt (APN) goed ingesteld, APN - portalmmm.nl, Gebruiker - KPN, wachtwoord GPRS of gprs (soms werkt het ene, soms werkt het ander)?



Laat je toestel naar netwerken zoeken als alles goed staat.



Je kan het alleen in het buitenland of in het grensgebied uittesten.



Een moderator kan, indien nodig, de buitenlandoptie op je simkaart resetten.



Veel succes.
Dankjewel Frans. Volgens mij staan alle instellingen goed. Ik heb het wcahtwoord nu in hoofdletters ingevoerd, misschien dat dat helpt. Overigens zijn er nog veel meer instellingen, waar niets over gezegd wordt. Hoe weet ik of die goed staan? Het gaat dan om: Proxy, Poort, Server, MMSC, MMS-proxy, MMS-poort, MCC (staat nu 204), MNC (staat nu 08), Verificatietype, Type toegangspunt (staat nu default), APN-protocol (staat nu IPv4), APN in-uitschakelen (is nu grijs met groen blokje met vinkje), Drager, Operatortype mobiel virtueel netwerk en tot slot Operatorwaarde mobiel virtueel netwerk (grijs - niet ingesteld).



Ook heb ik twee toegangspunten: KPN Internet en Mobiel Internet, beiden met daaronder portalmmm.nl. Welke moet ik daar kiezen? Het groene bolletje staat nu bij Mobiel Internet.
Hoi lvdzel,



De andere instellingen zijn standaard, dus die staan goed, welke naam je toegangspunt heeft is niet zo belangrijk, je mag het ook jantje noemen, als de inhoud maar correct is.
Hoi Ivzdzel,



Welkom op 't forum :)



Wat jammer dat je geen internet in het buitenland hebt.



Heb je de tips al gevolgd van franswon? Heeft dat geholpen? Ik heb ondertussen de instellingen voor het buitenland gereset voor je.



Ik hoor graag van je!



Groetjes,

Caspar



@franswon bedankt voor je hulp!
Dank heren! Ik ga eens kijken of het zo werkt!
Hoi Ivdzel,



Dat is mooi om te horen!



Trek gerust aan de bel als je er niet uitkomt.



Groetjes,

Asma

Reageer