Skip to main content
Ik heb een samsung galaxy core GT-I8260. Ik heb volgens de handleiding die ik per mail heb gekregen van Simyo voor een samsung galaxy SII mijn internet getracht in te stellen,en dat is niet gelukt. Ik kreeg een melding van Simyo geen verbinding, toen heb ik het via het Imei nummer geprobeerd en krijg een scherm met de melding er wordt een sms naar je verstuurt met instrcties en dat duurt 60 seconden. Toen was het einde verhaal, ik kreeg geen sms binnen. Geprobeerd om naar iemand anders een sms te sturen en dat lukte, ik kreeg ook een sms terug.Kunt u mij helpen?  
Hoi janvannelle, welkom op het Simyo forum :)



In je gegevens heb ik teruggevonden dat mijn collega dacht dat je gebruikt maakt van een Galaxy S2 en daarom heeft ze je een mailtje gestuurd met de handmatige instellingen voor die Galaxy S2.



Ik heb je voor de zekerheid via Tweakker nogmaals een sms met de instellingen gestuurd, en dan de sms voor een Samsung Galaxy Core I8260.

Kun je laten weten of deze nu wel aan is gekomen?



Verder hebben we je aansluiting gecheckt en als de instellingen goed staan, moet je gewoon kunnen internetten.



Ik gebruik voor mijn naslagwerk regelmatig deze website en daar lees ik dat de I8260 soms een dual sim model is.

Dan is het wél nodig dat je simkaart in de juiste simslot zit, zou je dat kunnen checken?
Hallo Ernst,



Je sms heb ik niet gekregen. Ik heb vanmiddag contact gehad met een collega van Simyo en alle stappen doorlopen of de instellingen goed staan, en deze staan goed. Ik heb op aanraden van je collega een kruistest gedaan met de simkaart van een andere telefoon. Op de andere telefoon wekte de simkaart goed ( een ipad4) en de simkaart van telfort werkte op mijn samsung ook direct automatisch.Daarna de simkaarten weer terug gezet en het werkte niet bij mij. Ik heb de instellingen weer nagelopen en goed gezet, het toestel 15 minuten uitgezet en weer geen resultaat. Je vraag over het dualslot: ik heb maar 1 simslot. Je hebt gelijk met dat Imei nummer dat is via het nummer gegaan. Ik weet niet of het mogelijk is de instellingen te mailen?

Ik hoop je voldoende ingelicht te hebben.



Groet, janvannelle.
Hallo Ernst,



Ik heb vandaag weer contact gehad met de klantenservice, en verteld wat er gedaan is. We hebben samen weer de instructies door genomen en de instellingen veranderd.

Bij APN, voer portalmmm.nl in.

Bij gebruikersnaam, voer KPN in.

Bij wachtwoord, voer GPSR of A in(het ging te snel om het op te schrijven)

Bij Type toegangspunt. kies default.

En nu heb ik internet, het probleem is opgelost



Bedankt voor jouw bijdrage,



Groet, janvannelle 
Hoi janvannelle,



Helaas zijn er een buslading aan APN instellingen mogelijk om internet te krijgen. Gelukkig ben je geholpen aan de telefoon en heb je de juiste settings weten te vinden :o



Heel erg bedankt dat je hier een reactie plaatst met de oplossing! 😃

Reageer