Skip to main content
ik heb een iPhone 6 en heb problemen met data verkeer in het buitenland. Ik was laatst in Italie en had daar 4G in het scherm staan, echter data verkeer was niet mogelijk. Op enig moment zag ik de melding "aanmelden voor datanetwerk is mislukt, controleer uw instellingen" . Internet in buitenland staat ingeschakeld, dataroaming had ik ook ingeschakeld. Ik weet niet wat ik verkeerd doe. Wie kan helpen?
Hoi infinity,



Welkom op het Simyo forum.



Heb je ook geprobeerd om te schakelen tussen de verschillende netwerken van de providers?

Heb je ook geprobeerd een keer je toestel uit en aan te zetten en of dit verschil maakte?



Graag je reactie.
Hi, ja ik heb inderdaad handmatig een andere provider gekozen, ook het toestel meerdere malen uit en aangezet. Voor de volledigheid kan ik nog melden dat ik in de instellingen als APN bij mobiele data portalmmm.nl heb ingevuld, geen gebruikersnaam en geen wachtwoord.
Ok, heb even verder gezocht, zie nu dat je kennelijk toch een user-id (KPN) en wachtwoord (GPRS) moet ingeven in de APN instellingen. Ga ik proberen.
We horen wel of dat lukte.
Hoi Infinity, Welkom op ons forum:)



Het klopt dat je voor gebruik van internet op jouw toestel de juiste APN instellingen nodig hebt. Bij een iPhone is het ook belangrijk dat je de knop '4G' uitzet. Kijk voor alle tips een in het topic 'internet in het buitenland'.



Heb je ook geprobeerd om te schakelen tussen de verschillende netwerken van de providers?

Heb je ook geprobeerd een keer je toestel uit en aan te zetten en of dit verschil maakte?
Vervolgens kan het zijn dat dit alsnog de oplossing brengt:D Top Maikel!



Ga je binnenkort nog naar het buitenland om het te testen?
Dag Ruud,



Waarom zou ik de knop 4G uit moeten zetten? Ik heb immers een 4G abonnement. Laatst was ik in Italie, waar ik overigens ook geen mobiel internet has, maar vescheen wel 4G in het scherm van mijn iPhone.



Maar goed, ik heb verder de instellingen zoals eerder aangegeven, dus ook APN met user-id en ww, ingesteld. Als ik binnenkort weer in het buitenland ben, ga ik weer proberen, en laat ik het weten.
Hoi Infinity,



We horen wel of het gelukt is.

Alvast bedankt voor het doorgeven.
Hoi Infinity,



Sommige buitenlandse netwerken kunnen (nog) niet helemaal goed omgaan met een 4G aansluiting. Uit je verhaal begrijp ik dat Italië misschien een uitzondering is 🙂



Als je in Nederland de 4G functie hebt ingeschakeld routeert het netwerk je automatisch door naar UMTS als het 4G-netwerk wegvalt of niet beschikbaar is.



Vaak komt het in het buitenland voor dat het lokale netwerk niet zo slim is en op zoek gaat naar het 4G-netwerk, ook al is deze (tijdelijk) niet beschikbaar. Er vindt dan geen 'doorschakeling' plaatst waardoor je, tijdens je verblijf in het buitenland, zonder internet komt te zitten.



Om dit te voorkomen raden wij klanten aan om over de grens deze functie op het toestel uit te schakelen.



Zolang je gebruik maakt van de juiste APN-instellingen kan je buiten Nederland ook gebruik blijven maken van 4G.



Benieuwd hoe je ervaring zal zijn tijdens je volgende reis.

Reageer