Skip to main content
goede morgen,

na een mooie avond in ahoy blijkt mijn internet bundel totaal op te zijn. dit lijkt me echter vreemt want berijk had ik niet. als ik na mijn kosten ga kijken is er vanaf half 7 ongeveer het moment dat ik in ahoy kwam ruim 400 mb verbruikt ik heb in het eerste uur nog wel eens afen toe verbinding gehad maar na 1900 eigenlijk gewoon niet meer na dit punt blijken de verbruiken alleemaar op te lopen. hoe is dit mogelijk geen verbinding dus niks kunnen doen en toch 400 mb en uiteindelijk 20 euro buiten mijn bundel terweijl het pas de 7de van de maand is. wat kan ik hier tegen doen? dit lijkt me toch niet echt rechtvaardig?



Mvg,

Giovani Kerst
Hoi giovannikerst, welkom op het Simyo forum.



Het internetverbruik kun je het beste als volgt zien:

Je telefoon maakt op een bepaald moment contact met het internet. Dit gebeurt omdat je er zelf voor kiest om verbinding te maken via een applicatie of je browser. Dit kan ook gebeuren vanwege automatische processen in een telefoon of applicaties.

Een verbinding kan op 2 manieren tot stand komen, via een draadloos netwerk (WiFi) of via het mobiele netwerk.

In het geval dat je telefoon de opdracht krijgt om verbinding te maken met het internet en er is geen bekend Wifi netwerk in de buurt, gebruikt je telefoon hiervoor de simkaart.



Je simkaart wordt aangestuurd door je telefoon om die verbinding te maken, niet andersom.



Het klopt helemaal dat er bij jou op 1 dag bijna 400 MB is verbruikt. In je gegevens zie ik echter wel dat dit niet allemaal na 19.00 uur 's avonds is.



Op die tijdstippen zal je telefoon aangestaan moeten hebben, want dit verbruik is geregistreerd met je simkaart. Zoals ik hier boven al vermeld, doet je simkaart niets zonder dat je telefoon (en indirect jij dus) daartoe opdracht geeft.

Reageer