Skip to main content
De laatste tijd valt regelmatig mijn bereik en internet weg. 

Ook als ik op wifi wil, staat er dat de signaalsterkte erg sterk is, maar alsnog heeft mijn telefoon dan regelmatig last van verbinden met de WIFI. 



Wat kan ik er aan doen?
Hallo MMarloess.



1. Probeer eerst  een test, jouw sim andere telefoon > jouw telefoon andere sim. (indien mogelijk!)

Wat betreft Wi-Fi.



2. Om te beginnen zou ik eens proberen bij bijvoorbeeld buren of iemand anders die je kent / supermarkt verbinding te maken met die router, daarmee kom je er vanzelf achter of het de telefoon is die problemen heeft met verbinden, vervolgens probeer eens bij verbinden van Wi-Fi >VERGETEN en daarna opnieuw verbinden. Of reset de telefoon (vergeet niet de backup) en daarna weer met Wi-Fi verbinden.



Bij 1. is het of de sim of de telefoon.

Bij 2. kom je er al vrij snel achter door elders de Wi-Fi test te maken of het probleem je telefoon is.



Alles kristalhelder voor je? 🆒



Groet,

Friesian
Ik heb sinds deze week geen of heel slecht internet. Heb al andere telefoon geprobeerd. Meerdere keren opnieuw opgestart. Wifi werkt goed. Wie kan mij helpen om dit provleem op te lossen
Hoi,



Ik heb ook zelfde probleem met internet.

met de wifi heb ik geen last van maar met 3g werkt internet heel traag of helemaal niet.
Hoi MMarloes, welkom op het Simyo forum!



Om je vraag vindbaar te maken voor andere forumleden, heb ik je topic verplaatst naar het "internet" subforum.



Wat vervelend om te lezen dat je telefoon slecht verbinding krijgt met internet. Ik lees in je reactie dat je dit zowel op WiFi als 3G ervaart. Zo te zien aan je aansluiting is hier niets aan veranderd en hoort alles precies hetzelfde te werken als voorheen. Hierbij wil ik graag vermelden dat je Simkaart geen enkele invloed heeft op je WiFi functies, want dit gaat over een heel ander zendertje dan je 3G internetfuncties 🙂.



Als ik je verhaal zo lees, denk ik dat het aan de zendkracht van je telefoon kan liggen. Friesian geeft hier al een aantal tips om te kunnen achterhalen waar het probleem zich bevindt. Heb je hier al iets van kunnen testen? 🙂
Ik heb sinds deze week geen of heel slecht internet. Heb al andere telefoon geprobeerd. Meerdere keren opnieuw opgestart. Wifi werkt goed. Wie kan mij helpen om dit provleem op te lossen



Hoi Diana61, welkom op het Simyo forum :)



Wat onhandig dat jouw internet het niet goed werkt sinds deze week! Zo te zien heb je hierover ook per e-mail contact opgenomen en heeft mijn collega deze vanmiddag beantwoord 🙂 Heb je die e-mail al gelezen en heeft de handeling van mijn collega je vraag opgelost?
Hoi,



Ik heb ook zelfde probleem met internet.

met de wifi heb ik geen last van maar met 3g werkt internet heel traag of helemaal niet.




Hoi Adem, ook jij; welkom op het Simyo forum! :)



Wel jammer dat ik je voor zoiets moet verwelkomen, want het is natuurlijk niet fijn als je internet traag is of het helemaal niet doet.



Ik heb zojuist je simkaart instellingen gereset en je simkaart een nieuwe netwerktoegang gegeven. Om dit op je simkaart te laten verwerken, dien je de telefoon uit te zetten, je sim eruit te halen voor 15 minuten en vervolgens weer in elkaar zetten en je telefoon weer opstarten. Hierna is het verstandig om even handmatig naar het best beschikbare netwerk te zoeken 🙂.



Mocht dit niets hebben geholpen, wil ik je vragen om op verschillende plekken te testen of je internet overal traag is of niet werkt.

Reageer