Skip to main content
Ik heb helaas nog geen 4G internet na activatie. Alle instellingen staan goed zoals beschreven staat bij toestelhulp. APN staat goed. Telefoon ook al 15 minuten uitgezet en opnieuw gestart. Nog steeds geen verbinding. Kunnen jullie misschien zien wat er mis is?
Ik heb zelf geen 4G ervaring. Maar bevind je je wel in een gebied met 4G dekking?



Edit: Er zou wel wat verwarring zijn over de 4G mogelijkheden van een Samsung Galaxy S4. Zie: http://tweakers.net/nieuws/88163/samsung-zaait-verwarring-over-4g-ondersteuning-galaxy-s4.html



Nu is dus niet per definitie elke S4 geschikt voor 4G. Kun je de specs van jouw telefoon er eens bij pakken? Heb je de doos nog? Hier moet het sowieso op staan vermeld?
Ik heb zojuist gecheckt ik woon in gebied met 4G dekking. Maar ik heb helemaal geen verbinding ook geen 3G na activatie van 4G in de bundel.
Ik heb zelf geen 4G ervaring. Maar bevind je je wel in een gebied met 4G dekking?



Edit: Er zou wel wat verwarring zijn over de 4G mogelijkheden van een Samsung Galaxy S4. Zie: http://tweakers.net/nieuws/88163/samsung-zaait-verwarring-over-4g-ondersteuning-galaxy-s4.html



Nu is dus niet per definitie elke S4 geschikt voor 4G. Kun je de specs van jouw telefoon er eens bij pakken? Heb je de doos nog? Hier moet het sowieso op staan vermeld?




Ik heb de doos erbij gepakt. Er staat: LTE 100Mbps DL, 50 Mpbs Up. Dus 4G wordt ondersteund. Het is de vrij recente versie van de S4 (begin dit jaar gekocht).
Misschien heeft je Sim een reset nodig. Maar dat kan alleen een moderator. Die reageren doorgaans binnen een werkdag.
Misschien heeft je Sim een reset nodig. Maar dat kan alleen een moderator. Die reageren doorgaans binnen een werkdag.



Oke, ik wacht het af...



Edit: ik heb nog even gekeken bij netwerkinstellingen op Mijn Simyo. Daar stond: internet op je mobiel in Nederland op 'uit'. Deze heb ik weer op 'aan' gezet. Heel vreemd allemaal, blijkbaar is deze op 'uit' gesprongen na activatie van 4G. Alleen 3G werkt in iedergeval weer. Alleen heb nog geen LTE/4G gezien, terwijl ik wel in een 4G zone zit...
Hoi RobinLagerweij,



Goed dat je zelf al had gezien waar het door komt. De optie is blijkbaar uitgegaan bij het aanzetten van je Flex 4G bundel. Toen je 'm weer aanzette, heeft hij de gewone optie geactiveerd, in plaats van je 4G optie. Goed dat je zo snel aan de bel hebt getrokken, want ik heb het meteen rechtgezet voor je.



Als je de telefoon opnieuw opstart, hoort hij meteen 4G verbinding te krijgen 🙂. Laat je weten of dit ook zo is?



Groetjes, Tiury



Bedankt voor jullie hulp, RicoK en Raytje 🙂!
Hoi RobinLagerweij,



Goed dat je zelf al had gezien waar het door komt. De optie is blijkbaar uitgegaan bij het aanzetten van je Flex 4G bundel. Toen je 'm weer aanzette, heeft hij de gewone optie geactiveerd, in plaats van je 4G optie. Goed dat je zo snel aan de bel hebt getrokken, want ik heb het meteen rechtgezet voor je.



Als je de telefoon opnieuw opstart, hoort hij meteen 4G verbinding te krijgen 🙂. Laat je weten of dit ook zo is?



Groetjes, Tiury



Bedankt voor jullie hulp, RicoK en Raytje 🙂!




Bedankt voor de reactie. Ik heb me telefoon 15 min uitgeschakeld en opnieuw gestart, helaas nog geen 4G.
Hoi RobinLagerweij,



Dat is vervelend zeg! Ik heb het systeem erop nagelopen en er blijft iets misgaan met het activeren. De activatie loopt vast in het systeem waardoor je geen toegang krijgt tot het 4G netwerk. Ik heb onze IT-mannen lief aangekeken en zij gaan ermee aan de slag. Zodra ze het geregeld hebben voor je, laat ik het weten. Sorry dat je nog even moet wachten.



Groetjes,

Angela
Goed nieuws! Het is opgelost. De zogenaamde 'Error' is verholpen en je bent aangemeld op het 4G netwerk. Het kan zijn dat je eerst jouw telefoon opnieuw op moet starten. Laat je weten of het gelukt is?



Groetjes,

Angela
Ik heb de telefoon opnieuw gestart, ik heb nu 4G. Bedankt voor jullie hulp!
Super! Fijn dat het weer werkt 😳

Reageer