Skip to main content
Hoi, sinds vorige week zaterdag ben ik in Frankrijk en baal dat ik niks kan met mn telefoon 😞 (lees: appen, internetten via wifi) Ik heb nl geen bereik terwijl ik op diverse plekken ben waar dit wel mogelijk zou moeten zijn. Ik heb vorig jaar en daarvoor nooit problemen gehad hiermee in het buitenland. Heb niks daarvoor hoeven instellen ofzo. Wat kan het probleem zijn? HEb bij instellingen al geprobeerd om een netwerk te selecteren, ook via automatisch kiezen, maar lukt niet. Heb er zero 'verstand' van dus zit echt verdrietig 😉 te kijken naar mn driehoekje boven in het scherm wat he-le-maal leeg blijft ... Kunnen jullie me snel helpen? Thanks!
Hoi EstherArentsen,



Welkom op het Simyo Forum.



Wat vervelend dat je geen netwerk hebt in het buitenland!



Ik heb gelijk het systeem nagekeken zodat je wat minder verdrietig bent 🙂 Hier zie ik dat je de optie bellen/sms'en en internet in het buitenland niet aan hebt staan. Om die reden heb je geen connectie. Via Mijn Simyo > Instellingen > Netwerkinstellingen, kun je dit in orde maken en zal je bereik hebben. Laat je weten of dit gaat lukken?



Groetjes,

Angela
Hoi Angela,



Inmiddels weer thuis... had verder geen internet meer op mn iPad de tussenliggende dagen 😉 Ik heb gekeken naar mijn Instellingen maar het vreemde is dat ook de optie "Internet op je mobiel in NL" op 'uit' staat terwijl ik in NL gewoon op internet kan via Wifi. Of is dat iets anders?

Ik hoef echt geen internetbundel, ik ben zo'n 'ouderwetse' gebruiker: alleen appen, sms in geval van geen-wifi of af en toe een belletje. In het buitenland wil ik wel bel-bereikbaar zijn (grote stad in t buitenland, man en kinderen lopen ergens anders, even bellen....dat ;-)) en af en toe mn FB afgrazen op de camping vind ik ook leuk, hahaha! En via wifi kunnen appen. Dat dus. Moet ik daarvoor de optie "bellen in en naar buitenland" en "internet op je mobiel in het buitenland" aan zetten? Ik wil nl niet achteraf een vette rekening ofzo krijgen omdat ik buiten mn bundel iets doe.

Ik lees graag nog een reactie van je.



Vr.gr.

Esther
Beste Esther.



1. Wi-Fi.

Thuis als voorbeeld..je hebt adsl , kabel (of glasvezel) een provider voor bijvoorbeeld vaste telefonie, televisie en vast Internet. Dan heb je een (is/ra)aansluiting naar...... de verdere aansluitingen lopen naar de bijhorende apparatuur. Modem-router zorgt voor vaste telefonie en vast internet met het wi-fi signaal...draadloos netwerk.



*************



Hier staat simyo buiten, Internet voor in het buitenland op mijn simyo is alleen nodig wanneer je mobiel data via "simyo" in het buitenland wilt gebruiken. Dus NIET voor Wi-Fi.



Simyo heeft (nog) geen buitenland bundels, op dit moment betaal je per MB in Europa》€ 0,0065



2. Bellen en gebeld worden in buitenland.

Op mijn simyo moet daarvoor bellen in en naar buitenland worden aangezet. (Data)roaming op telefoon.

Lees dit maar eens op je gemak.:)



https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/hoe-werkt-bellen-in-en-naar-het-buitenland-bi-101?c=45



De rest laat ik aan de moderator.
Hoi Esther,



Het klopt dat 'internet op je mobiel in Nederland' uitstaat. Omdat je geen internetbundel hebt en alleen gebruik maakt van wifi, hoort deze optie uit te staan. Zo kun je geen onverwachte kosten maken voor internet via ons netwerk.



Wil je kunnen bellen in het buitenland? Dan zal de optie 'bellen en gebeld worden in het buitenland' aan moeten staan. Anders kun je geen connectie maken met het buitenlandse netwerk. Voor het internet gebruik in het buitenland, kun je wifi gebruiken. In dat geval hoef je de optie 'internet op je mobiel in het buitenland' niet aan te zetten. Ook hiermee voorkom je eventuele kosten. Wil je zonder wifi gebruik maken van het internet? Dan kun je de optie aanzetten. Let er dan wel op dat er kosten buiten bundel berekend worden per MB.



Ik raad je aan om de aanvullende informatie van Friesian ook even door te nemen 🙂 Laat je het weten als je nog vragen hebt?



@Friesian, bedankt voor je hulp!



Groetjes,

Angela

Reageer