Skip to main content
Hoi ik heb dus een tabletpc en hiermee kan ik thuis gewoon op internet. Ik wil graag weten of dat ook via mijn simyo mobiele abonnement kan (voor als ik onderweg ben of zo)
Kan er een Sim-card in? Heeft hij überhaupt wel 3G?
3G? Wat is dat? Sorry ben een absolute newbe......maar het zegt me niets dus zal wel niet.....heb hem gekregen van iemand
Pepsiblue, ik zou zeggen google eens wat....:p.



Ik zal proberen je op weg te helpen. Voor de verklaring van 3G, klik eens op deze link. Kortweg, 3G, is een snelle mobiele (data)verbinding.



Veel tablets zijn alleen geschikt voor gebruik in een WiFi-netwerk. Sommige tablets zijn daarnaast ook geschikt voor mobiel gebruik. Dat wil zeggen, gebruik buiten de deur. Hiertoe moet de betreffende tablet geschikt te zijn voor gebruik voor 3G. Als de tablet 3G geschikt is, moet je er wel nog een SIM-kaart insteken.



Welke tablet heb jij (merk/type)?
Oke RicoK bedankt voor de uitleg. Ik heb dus alleen toegang via Wifi helaas, maar geeft niet zodra ik een beetje de weg weet op zo een tab dan ga ik er een kopen die wel 3G heeft (even sparen) ik heb al gezien dat ik wel via hotspots onderweg mijn tab kan gebruiken dus dat is al heel wat..

Nogmaals bedankt voor je hulp ben al heel wat wijzer nu.

 (Overigens kan ik niet zien wat voor merk tab ik heb wel dat het Android is, maar nergens kan ik een simkaartje indoen)
Natuurlijk kun je wel zien welke tablet je hebt. Je moet alleen even weten waar.....



Ga naar Instellingen > Systeem > Over tablet.



Daar vind je veel informatie over de tablet, zoals de Android-versie, Kernel-versie en het build-nummer, maar ook het Modelnummer. Als je Googlet op dit modelnummer kom je wel meer te weten. Daarnaast zal er toch wel een merknaam op de tablet zelf staan....:p.
Ha oke ik ga morgen even kijken dan laat ik het hier weer even weten. En nee er staat niets op de buitenkant (volgens mijn broer is het "chinese garbage" hahaha.......Nou ja mooi ding om alles te leren dan toch?
Hoi ik heb dus een tabletpc en hiermee kan ik thuis gewoon op internet. Ik wil graag weten of dat ook via mijn simyo mobiele abonnement kan (voor als ik onderweg ben of zo)



Hoi Pepsiblue,



Wanneer het mogelijk is om in je tablet een simkaart te plaatsen dan kan je gebruik maken van het internet.

Je dient er dan wel rekening mee te houden dat er wellicht hoge kosten kunnen ontstaan omdat je via tablet meer data kunt binnen halen.



@ De Leon & RicoK bedankt voor het meedenken.
Hallo Natascha,



Ik kan alleen zien dat er een tf slotje in zit, maar ik weet niet of daar een simkaartje in kan/mag. Heb er echt geen verstand van dus:(



In ieder geval allemaal hartelijk dank voor de hulp. Ga wel sparen voor een "echte" hihi



Groet Roos
Hoi Pepsiblue,



Graag gedaan en een fijne dag.

Reageer