Skip to main content
Ik gebruik regelmatig mijn navigatie op mijn telefoon. Gaat dit van je internetbundel af? 

Heb de laatste paar dagen een hoog internetverbruik terwijl ik thuis wifi heb en buiten gebruik ik internet niet zoveel.

Zou graag willen weten hoe dit kan en hoe het met het gebruik van navigatie zit.
Hoi Mariekevanderaa,



Welkom op het forum :)

Wanneer je gebruik maakt van navigatie op je toestel gaat dat inderdaad via het internet. Dat gaat dus van je internetbundel af. Een navigatie app maakt meestal gebruik van GPRS. Dat is nauwkeuriger dan via de Wifi. GPRS gaat via het netwerk. Als je GPRS dus thuis gebruikt, dan gaat dat ook van je internetbundel.

Ik zie dat je verbruik vanaf de 26ste inderdaad omhoog gaat. Wat voor toestel gebruik je, Marieke? Wellicht is daaruit nog te achterhalen waaraan je data is verbruikt. Wij mogen dat niet registreren. Voor nu zou ik je adviseren om als je thuis op Wifi zit, GPRS uit te schakelen.



Ik hoor graag van je welk toestel je gebruikt, dan heb ik misschien nog meer tips :)



Groetjes, Charlene
Beste Charlene,



Ik heb een iPhone 4s.
Hoi Mariekevanderaa,



Als je op je iPhone 4s iOS7 hebt geïnstalleerd, dan kun je bij Mobiel Netwerk zien welke apps veel verbruiken, en je kunt ze ook zo instellen dat ze alleen van wifi gebruik kunnen maken.

In dit artikel kun je daar meer over lezen.



Groetjes,

Charlene

Reageer