Skip to main content
Vanmiddag nieuwe Simyo sim-kaart in mijn Samsung Gio gestopt 

Even contact gehad met de klantenservice ... het 1200 nummer .

Vanmiddag met telefoon foto via blue-tooth naar mijn mac gestuurd.

En watssap gebruikt via mijn wifi 

Daarnet een mailtje gekregen : ik zou meer dan 5 MB gebruikt hebben afgelopen maand ??????

En er is 5.86euro van mijn tegoed af .

De vraag ..... is 1200 niet gratis ?

Als je met blue tooth een foto naar je mac stuurt .... kost dat geld ?

Als je thuis een watssap via je eigen wifi verstuurt .... is het dan  internetkosten voor Simyo ?

Dataverkeer stond aan op mijn Gio ,is het dan zo dat internet via simyo voorrang heeft boven mijn eigen draadloos internet .



Nou dat is een hele lijst ... komt omdat ik nieuw ben  >>:0)
Hallo Sanamo,



- #1200 is gratis vanaf je Simyo-nummer

- Bluetooth is een directe verbinding tussen twee apparaten en kost geen geld (behalve dan de kosten van het opladen van de accu, want bluetooth gebruik kost natuurlijk accucapaciteit en dan de verouderde versie Bluetooth 2.1 van jouw Gio meer dan de laatste versie 4.0)

- WA'en via WiFi kost geen geld

- Nee, datagebruik via Simyo gata niet boven je eigen WiFi. Wél is het zo, dat indien een WiFi netwerk instabiel is er wel steeds bij het wegvallen ervan wordt overgestapt op de Simyo databundel indien van toepassing.



Je schrijft dat je dus nét je Simkaart in je telefoon hebt gestopt en direct al geconfronteerd wordt met dataverbruik?????



Het enige wat mij dan te binnen schiet, is dat je onbewust gebruik hebt gemaakt van je tijdelijke Simyonummer voordat je nummer is overgezet!?!?!
Hoi Rico



Nou...een paar (bevestigende) antwoorden heb ik dan al .

Het waren dingen die ik eigenlijk al wist maar ik zoek de reden waarom ze me 5.86euro afschrijven

en zeggen dat ik meer dan 5 mb heb gebruikt afgelopen maand .



Nou krijg ik daarnet een smsje dat ik meer dan 5 mb zou hebben gebruikt .

Dat is gedateerd op 13 oktober ????? ra ra .

Toen had ik mijn Simyo kaart nog niet eens !!!!



Het tijdelijke nummer heb ik niet gebruikt omdat ik nog beltegoed had op mijn ah-mobiel kaart had dat geldig was tot 21 oktober .

Daarom heb ik  mijn nummerbehoud in laten gaan op 21 oktober en kon ik vanaf die datum mijn Simyo kaart gaan gebruiken die ik al een paar dagen in huis had , in een dichte enveloppe  , haha ... dus daar kan het niet aan liggen .



Van Simyo zelf heb ik nog niets gehoord , terwijl ze best snel waren met reageren toen ik de bestelling van 2 simkaarten deed 

en de afhandeling er van .



Even afwachten dan maar ?



Groeten Sanamo
O ja ..... mijn internetverbinding hier thuis is prima !!!!! 

Ik heb een pre payd kaart ... dus geen aparte internetbundel .

Maar heb begrepen dat ik wel op internet kan .

Dat doe ik nooit op mijn telefoon , veel te klein allemaal  >:O)
Sanamo heb je de simkaart van Simyo wel geactiveerd nadat je deze in je toestel hebt gestopt?
Vanmiddag nieuwe Simyo sim-kaart in mijn Samsung Gio gestopt 

Even contact gehad met de klantenservice ... het 1200 nummer .

Vanmiddag met telefoon foto via blue-tooth naar mijn mac gestuurd.

En watssap gebruikt via mijn wifi 

Daarnet een mailtje gekregen : ik zou meer dan 5 MB gebruikt hebben afgelopen maand ??????

En er is 5.86euro van mijn tegoed af .

De vraag ..... is 1200 niet gratis ?

Als je met blue tooth een foto naar je mac stuurt .... kost dat geld ?

Als je thuis een watssap via je eigen wifi verstuurt .... is het dan  internetkosten voor Simyo ?

Dataverkeer stond aan op mijn Gio ,is het dan zo dat internet via simyo voorrang heeft boven mijn eigen draadloos internet .



Nou dat is een hele lijst ... komt omdat ik nieuw ben  >>:0)


Hoi Rico



Nou...een paar (bevestigende) antwoorden heb ik dan al .

Het waren dingen die ik eigenlijk al wist maar ik zoek de reden waarom ze me 5.86euro afschrijven

en zeggen dat ik meer dan 5 mb heb gebruikt afgelopen maand .



Nou krijg ik daarnet een smsje dat ik meer dan 5 mb zou hebben gebruikt .

Dat is gedateerd op 13 oktober ????? ra ra .

Toen had ik mijn Simyo kaart nog niet eens !!!!



Het tijdelijke nummer heb ik niet gebruikt omdat ik nog beltegoed had op mijn ah-mobiel kaart had dat geldig was tot 21 oktober .

Daarom heb ik  mijn nummerbehoud in laten gaan op 21 oktober en kon ik vanaf die datum mijn Simyo kaart gaan gebruiken die ik al een paar dagen in huis had , in een dichte enveloppe  , haha ... dus daar kan het niet aan liggen .



Van Simyo zelf heb ik nog niets gehoord , terwijl ze best snel waren met reageren toen ik de bestelling van 2 simkaarten deed 

en de afhandeling er van .



Even afwachten dan maar ?



Groeten Sanamo




Hoi Sanamo,



Je hebt inderdaad een prepaidaansluiting. Op alle aansluitingen van Simyo staat de optie om internet te kunnen gebruiken standaard aan. Als je geen internetbundel hebt wordt dat tegen het Pay as you go tarief gerekend.

Jouw toestel is op de 21ste internet gaan gebruiken. Gelukkig hebben we tegenwoordig een functie die op het moment dat we 5MB internetverbruik zonder bundel krijgen doorgegeven, een waarschuwings-sms verstuurd. Die sms is ook op de 21ste verstuurd. Hoe het komt dat er 13-10 bij staat, dat weet ik niet?

Bluetooth en wifi gaat uiteraard niet via je simkaart. Dat wordt door ons niet geregistreerd en dus ook niet in rekening gebracht. Als je geen internet via je simkaart wilt gebruiken, dan kun je het beste de internetoptie op Mijn Simyo uitschakelen. Dat heb je al gedaan, zie ik, dus je hoeft je geen zorgen meer te maken. :)



Groetjes,

Charlene
Sanamo heb je de simkaart van Simyo wel geactiveerd nadat je deze in je toestel hebt gestopt?



Hoi Koorelle2,



Prepaidjes hoeven ze niet te activeren. Alleen vervangende simkaarten daarvan.

Bedankt voor de hulp :)



groetjes,

Charlene

Reageer