Skip to main content
" Fout: Kan de server momenteel niet bereiken. Controleer de verbinding en probeer het opnieuw (006)".



Hallo Allemaal .... k ben nieuw hierzo en nog niet helemaal vertrouwd met deze manier van hulp vragen ...... maar nood breekt wetten ..



al geruime tijd ben ik op zoek naar de oplossing voor mijn probleem met mijn nokia 206 .... in het begin ging alles prima en werkte ook internet ... daarvoor moet ik dan wel via de router me aanmelden omdat ik geen wifi tool op het toestel heb ....



maar sinds enkele weken kan ik niet meer het internet op en what's appe ... ik krijg steeds de melding: " Fout: Kan de server momenteel niet bereiken. Controleer de verbinding en probeer het opnieuw (006)"



heb al van alles geprobeerd maar krijg het niet meer zo dat k kan internetten ....



tegen beter weten in heb ik ook nog het volgende geprobeert .. krijg dan de melding: geen netwerkverbinding. kan niet downloaden ...



Stap 1. Op de meeste telefoons selecteert u Menu > Instellingen > Telefoon > Apparaatupdates.



Stap 2. Selecteer "downl. telefoon sw". De telefoon informeert u als er een update beschikbaar is. Als er een update is gevonden, volgt u de instructies die op de telefoon worden weergegeven.



Stap 3. De update duurt ongeveer 15-30 minuten en u kunt uw telefoon tijdens de installatie van de update niet gebruiken.



krijg dan de melding: geen internet verbinding, kan niet downloaden .....



wie helpt ...
Hallo ooo's.



Er vanuit gaand dat het toestel wel naar behoren werkt...........



++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++



Voor zover dat ik het kan beoordelen is er op je toestel geen connectiviteit met wifi.

Ik heb de indruk dat het probleem zit in de richting van namen toegangspunten.

Hier zal waarschijnlijk iets gewijzigd moeten worden.

Hoogstwaarschijnlijk zal een moderator je verder helpen. (Morgen verwacht ik.......)



Wat betreft WhatsApp kun je tegen het probleem aanlopen dat het geheugen voor diens update te klein is.

Werkt bellen en sms wel zoals het gewenst is?

Suuk 6. :)



Houd wel rekening bij geen wifi zijn er kosten voor mobiel data!

(Test intussen even om elke onzekerheid uit te sluiten wat er gebeurt met jouw sim in andere telefoon en vice versa.)



Groet,

Friesian.



P.s. normaal volgt een reactie van een moderator binnen een werkdag.



Laat je even weten of ik duidelijk ben met deze reactie?
Hoi ooo's, welkom op het Simyo forum :)



Ik heb dit topic met jouw vraag even in het subforum Internet gezet. Andere forumbezoekers met eenzelfde vraag kunnen zo makkelijker hun antwoord vinden.



In je gegevens zie ik gisteren weer wat data gebruik, betekent dit dat je het weer aan de praat hebt gekregen?



@Friesian, dank je voor je bijdrage!
Hey hey bedankt voor jullie reactie ... mijn zoon is langs geweest n heeft ff op t net gegoogeld n na wat speurwerk het volgende gevonden ... sim kaart n bat voor 15 min r uit gehaald daarna de up dates gedownload .. ff gew8 ... n zie t werkt weer ... k kan weer internet op n dus ook weer whats app ...
Klasse zo'n zoon. Een soft reset dus was het juiste antwoord geweest. Een uitbundig dankjewel........zul je hem toch wel gegeven hebben, al is het maar van "ons". :) 
Hoi ooo's,



Wat goed om te horen dat je zoon het heeft kunnen oplossen door je telefoon te updaten en een klein resetje uit te voeren! Mocht je nog verdere vragen hebben, laat het ons weten 🙂

Reageer