.

Beantwoord

extreem internet verbruik buiten bundel?

  • 31 May 2021
  • 2 reacties
  • 100 Bekeken

Beste Simyo,

Sinds afgelopen oktober ben ik overgestapt bij naar jullie. Bij mijn vorige provider en wat bij mijn weten gebruikelijk is in telecomland, ging je niet over je bundel heen maar werd internet erg traag waardoor je geen extra kosten maakt. Nu blijkt dat jullie niet het zelfde principe hanteren, in 3dagen tijd 250euro verbruikt aan internet buiten mijn bundel. ik vind het niet kinnen dat jullie nieuwe klanten hier niet op wijzen. En dat dan je telefoonnr geblokkeerd wordt, zonder dat jullie in het weekend telefonisch bereikbaar zijn. Voortaan ga ik hier goed op letten. Maar wat kunnen jullie doen dit te voorkomen/rechtzetten? Het zou fijn zijn in het vervolgbwanneer mijn internet automatisch stopt wanneer ik over mijn bundel ben, is dit te realiseren?  Mijn telefoonnummer is namelijk op dit moment nog steeds geblokkeerd. 

Met vriendelijke Groet, 
Milou

icon

Beste antwoord door Ray 31 May 2021, 08:53

Bekijk originele reactie

2 reacties

Hallo @Postulart,

 

Simyo waarschuwt bij 80 en 100% van het verbruik door middel van SMSjes. Deze SMSjes komen rechtstreeks van het netwerk en zijn realtime.  De standen op je MijnSimyo worden echter met vertraging bijgewerkt om dat de data door KPN aangeleverd moet worden.

Simyo attendeert nieuwe klanten wel degelijk, al kan dat mijn inziens wat duidelijker. Op de bestelpagina, heb je onder de button ¨ Kies dit abonnement” een link met belangrijke informatie. Hierin staat ook de volgende tekst. 

4G Internet

Internetsnelheid De maximale downloadsnelheid van 4G internet is 256 Mbps, de maximale uploadsnelheid is 150 Mbps. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon en van de dekking en drukte op het netwerk.

Buiten bundel tarief Heb je geen internetbundel óf is je internetbundel op? Dan betaal je € 0,15 per MB.

Extra internetbundel Als je internetbundel op is, kun je ook extra internetbundels kopen. Deze zijn geldig tot en met de laatste dag van de maand.

 

Ik wil je adviseren om deze en deze pagina’s door te nemen.

 

Edit: Bij Android kun je een limit instellen in je toestel. Hoe je dat doet en andere tips lees je hier. Er staan ook tips in voor als je een iPhone hebt

 

 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Postulart,

 

Super balen dat je hoge kosten hebt gemaakt, ik kan me goed voorstellen dat dit niet de bedoeling was.

 

Volgens mij heeft Ray je al aardig wat informatie gegeven over hoe het werkt bij Simyo. Het is niet mogelijk om een dataplafond in te stellen bij Simyo, zoals Ray al schreef kun je dit wel bij sommige toestellen doen. 

 

We blokkeren de simkaart wanneer er meer dan € 100,- per 24 uur of meer dan € 250,- per week buiten de bundel is verbruikt (bij bellen en/of internet). Het kan echter voorkomen dat dit met vertraging gebeurt. We krijgen het verbruik met een vertraging binnen van het netwerk. In Nederland kan dit tot 4 uur duren. Verbruik in het buitenland kan zelfs tot 36 uur later binnenkomen bij Simyo. Als je in die tijd veel verbruik heeft gehad, kan het voorkomen dat we niet bij € 100,- of € 250,- blokkeren.

 

Kun je mij een privébericht sturen met jouw adresgegevens? Dan kijk ik met je mee naar de kosten en wat ik hier eventueel in kan betekenen.

 

Groetjes,

Daisy
 

Reageer