Skip to main content
ik heb nu al voor de derde maand op een rij een heel hoog internet verbruik

eerst een rekning van 144,00 dan 162,00 en nu heb ik ook alweer 2150mb verbruik volgens de site

ik zie op mijn telefoon bijna iedere dag lm11:59 een download van ca100mb

wat is dit?

en waarom heb ik de laatste 2keer geen waaschuwings mail gehad?

zou een nieuw nummer en provider helpen?

is het mogelijk om de verbinding te knijpen als de limiet is berijkt?
Hallo bartper.



Wat precies bij jou gebeurt kan en mag geen provider zeggen, dat is wetttelijk zo geregeld.

Kan het dataverbruik geknepen worden? Ja

Mobiele netwerken inschakelen alleen wanneer nodig.

Bij wifi ook uit.

Gebruik/installeer een datamanager.

Voorbeelden: 3g watchdog is erg goed, maar ook Onavo, my datamanager.



Apps niet automatisch bijwerken, instellen alleen via wifi.

Dan beslis jij welke apps en wanneer worden bijgewerkt.



Een ander nummer, andere provider doet daar niets aan af.

Het gaat om:

Welke apps heb en gebruik je.

Instellingen.

En een goede datamanager die bescherming biedt.

Nogmaals mobiele netwerken alleen aanzetten indien nodig!

Bij wifi ook uit!



En tot slot, hier heb je nog leesvoer.



Groet,

Friesian



p.s. Heb ik je hiermee geholpen?
Een andere provider waar het wellicht kan bedenk ik me nu.

Is dat nodig? En heeft die iets anders dat minder is?
Hoi bartper,



Welkom op het forum :)



Simyo mag alleen registreren hoeveel data er op welke tijdstippen is geregistreerd. Wij kunnen en mogen inderdaad niet inzien wat dit is geweest. Maar in Android of iOS7 toestellen, of met een data counter app, kun je vaak wel achterhalen welke app of welk achtergrondproces voor het verbruik heeft gezorgd.

Omdat je zegt dat het steeds op hetzelfde tijdstip gebeurt, lijkt het op een soort synchronisatie. Daarvoor loop je het beste even je instellingen na. Dit artikel is daar handig voor. Maar ik zie daarnaast gewoon best veel verbruik. Stream je wel eens muziek of kijk je filmpjes? Dat kan hard gaan. Dat is bij een andere provider precies hetzelfde.



Ik raad je ook aan om tijdens de maand Mijn Simyo in de gaten te houden. Zo kun je zien hoe hard het gaat met je bundel. En dan de optie Internet op je Mobiel eventueel uitschakelen om buiten bundel kosten te voorkomen. Wij knijpen je snelheid niet af als je bundel op is. Je kunt dat dus zelf doen, door de optie uit te schakelen. Wij sturen je alleen een bericht.

Ik weet niet waarom je de berichtjes niet hebt gezien. We hebben je op 16-2 gemaild en gesmst dat je bundel voor de helft op was, en op 23-2 dat deze helemaal op was. Hetzelfde in maart op 9-3 en op 18-3.

Houd die berichten dus goed in de gaten. Dan kun je daar actie op ondernemen.

Je hebt al de grootste internetbundel. Die kun je dus helaas niet verhogen. Je zult dus echt iets aan je verbruik moeten veranderen, wil je zulke facturen in de toekomst voorkomen. Ik hoop dat je snel vindt waar het grote verbruik in zit.



Laat je het hier dan ook weten?



Groetjes, Charlene

Reageer