Skip to main content
Lieve simyo,



ik kwam gister avond ineens voor een leuke verrassing te staan, nadat ik nog in dezelfde minuut een berichtje kreeg dat ik 80% en daarop volgend al mijn hele bundel gebruikt was, kreeg ik later in de avond de sms dat mijn nummer geblokkeerd was door extreem hoog verbruik. Deze zag ik allen pas later, omdat we training hadden met de sportclub en ik dus mijn telefoon niet binnen bereik had. Als iemand die altijd ontzettend goed oplet, zodat ik niet over m'n bundel ga, was ik hier extreem verbaasd over. Toen ik op de simyo site keek, kwam ik erachter dat deze kosten blijkbaar door internet gebruik komen, wat mij extreem verbaasde, omdat ik alle MB slurpende apps geblokkeerd heb voor mobiel data verbruik en ook nog eens het blijven vernieuwen op de achtergrond uit heb staan. Nu heb ik het vermoeden dat dit gebruik komt door een pagina die nog in mijn mobiele browser open stond, terwijl de browser zelf niet op de achtergrond geopend was.

Omdat ik toch echt wel bereikbaar wil zijn, heb ik die vannacht gelijk deze aanbetaling van €100,- die nodig was om mijn nummer weer te deblokkeren, betaald en ook extra MB's bijgekocht.

Nu werd ik zojuist wakker met opnieuw een bericht, dat m'n nummer alweer geblokkeerd is vanwege hoogverbruik, terwijl ik gister gelijk mijn 3g uitgezet heb toen ik dus het eerste hoogverbruik bericht kreeg. Als arme student kan ik echter niet twee keer €100 ophoesten in een nacht omdat mijn internet blijkbaar z'n eigen leven is gaan leiden. Nu hoop ik dat simyo mij hierin tegemoet zou kunnen komen. Ik snap dat de MBs gewoon verbruikt zijn en dat er dus voor betaald moet worden. Maar om voor de ongeveer 1300 MB die ik nu buiten mijn bundel zat, bijna €200 euro te betalen zou wel heel erg balen zijn. Wie weet zou dit opgelost kunnen worden door 3x €5, wat voor het bijkopen van dit aantal MB het bedrag zou zijn. Want dit was helaas een geheel onverwachte onaangename verrassing waar ik echt niet blij van werd, dus ik hoop dat er iets geregeld kan worden.



met vriendelijke groet,

een al meer dan 2 jaar trouwe simyo klant
Na nog eens met een data verbruiksmeter te hebben gekeken blijkt die website die blijkbaar in mijn browser open stond, terwijl de browser geheel niet, dus ook niet op de achtergrond, stond ingeschakeld, dit maakt dit vebruik van bijna 1300 MB wel heel verwonderend, zeker aangezien ik mijn telefoon tijdens een deel van de periode op vliegtuigstand heb gehad, en hij dan geloof ik helemaal niet van het netwerk gebruik maakt. Zou er iets misgegaan kunnen zijn...? En hebben jullie toevallig enig overzicht om te zien waar dit vandaan kwam (ook als iets op mijn telefoon de oorzaak geweest is)?



En momenteel is blijkbaar dus helaas WEER mijn sim geblokkeerd, maar dit keer zie ik GEEN betaal optie om dit te verhelpen, niet dat ik die 2e keer 100€ momenteel zou kunnen betalen want dit heb ik gewoon echt niet. Maar het is uiterst vervelend omdat ik nu dus ook geen gebruik kan maken van die 500MB die ik er vannacht bij heb gekocht om verdere extra kosten te kunnen voorkomen..... 😞
Hoi Vrowsel, welkom op het Simyo forum :)



Wat een vervelend verhaal is dit voor je. Allereerst wil ik je laten weten dat je simkaart actief is sinds gister 01:42, dus je zou gewoon gebruik van je aansluiting moeten kunnen maken. Omdat je niet zomaar aangeeft dat je voor de tweede keer bent afgesloten, heb ik je simkaart even opnieuw aangemeld bij het netwerk, dus zou het moeten werken (als dit niet zo is, laat het me dan direct weten!).



Daarnaast is het heel verwarrend voor je geweest hoezo je nu twee keer de berichten hebt gekregen dat je bent afgesloten. Dit komt omdat het verbruik dusdanig veel was, dan het netwerk dit in twee delen (een deel om 00:26 en het andere om 01:20) naar ons toe heeft gestuurd. Dit verbruik dat we aangeleverd krijgen, moet eerst worden nagekeken, voordat het verwerkt wordt. Hierdoor is er dus twee keer in het systeem een alarm afgegaan dat je teveel hebt verbruikt.



Het is voor mij vervelend om te vertellen dat wij je niet kunnen vertellen wat er nou voor dit verbruik heeft gezorgd. Dit zou in jouw geval een stuk duidelijk maken, maar helaas mogen wij die gegevens niet inzien. Je hebt zo te horen al een datameter. Die zou hier wel meer over moeten kunnen vertellen, maar ook die zorgt voor onduidelijkheid begrijp ik. Misschien staan er in deze blog nog tips waar je iets aan hebt?



In dit geval lijkt het mij persoonlijk erg verstandig om je telefoon eens helemaal opnieuw te installeren en de apps die je gebruikt te checken op betrouwbaarheid. Er is echt iets op je telefoon die voor dit verbruik heeft gezorgd. Met zijn 1.500 MB lijkt me dit ook niet direct een systeemupdate, omdat die vaak kleiner zijn.



Omdat ik het erg vervelend voor je vind, stel ik voor om je internetverbruik éénmalig te verrekenen tegen 3 extra internetbundels. Zou je blij zijn met zo'n tegemoetkoming?



Groetjes, Tiury
Hoi Vrowsel, welkom op het Simyo forum :)



Wat een vervelend verhaal is dit voor je. Allereerst wil ik je laten weten dat je simkaart actief is sinds gister 01:42, dus je zou gewoon gebruik van je aansluiting moeten kunnen maken. Omdat je niet zomaar aangeeft dat je voor de tweede keer bent afgesloten, heb ik je simkaart even opnieuw aangemeld bij het netwerk, dus zou het moeten werken (als dit niet zo is, laat het me dan direct weten!).



Daarnaast is het heel verwarrend voor je geweest hoezo je nu twee keer de berichten hebt gekregen dat je bent afgesloten. Dit komt omdat het verbruik dusdanig veel was, dan het netwerk dit in twee delen (een deel om 00:26 en het andere om 01:20) naar ons toe heeft gestuurd. Dit verbruik dat we aangeleverd krijgen, moet eerst worden nagekeken, voordat het verwerkt wordt. Hierdoor is er dus twee keer in het systeem een alarm afgegaan dat je teveel hebt verbruikt.



Het is voor mij vervelend om te vertellen dat wij je niet kunnen vertellen wat er nou voor dit verbruik heeft gezorgd. Dit zou in jouw geval een stuk duidelijk maken, maar helaas mogen wij die gegevens niet inzien. Je hebt zo te horen al een datameter. Die zou hier wel meer over moeten kunnen vertellen, maar ook die zorgt voor onduidelijkheid begrijp ik. Misschien staan er in deze blog nog tips waar je iets aan hebt?



In dit geval lijkt het mij persoonlijk erg verstandig om je telefoon eens helemaal opnieuw te installeren en de apps die je gebruikt te checken op betrouwbaarheid. Er is echt iets op je telefoon die voor dit verbruik heeft gezorgd. Met zijn 1.500 MB lijkt me dit ook niet direct een systeemupdate, omdat die vaak kleiner zijn.



Omdat ik het erg vervelend voor je vind, stel ik voor om je internetverbruik éénmalig te verrekenen tegen 3 extra internetbundels. Zou je blij zijn met zo'n tegemoetkoming?



Groetjes, Tiury






Bedankt, mijn aansluiting werkt nu inderdaad gewoon weer dus dat is alvast heel fijn. Ik was inderdaad erg geschrokken dat ik twee keer een bericht kreeg en alles. Ik zal eens kijken of ik achter de oorzaak kan komen, zodat het zeker niet nog een keer gebeurt.

Als het verekend zou kunnen worden met 3 extra internetbundels, dan zou dat echt geweldig zijn. Heel erg bedankt daarvoor . 🙂
Hoi Vrowsel,



Ik hoop dat je de oorzaak kunt vinden, want dit is natuurlijk niet fijn zo! De tegemoetkoming wordt verwerkt. Je krijgt de €100,- binnen enkele werkdagen terug op je rekening. De verdere verrekening zul je vinden op je eerstvolgende factuur 🙂. Valt dat gelukkig mee!



Groetjes, Tiury

Reageer