Skip to main content
Geachte Heer/ Mevrouw,



Sinds 6 mei 2015 zit ik bij u aangesloten en op 10 mei 2015 ontving ik al een mail dat ik op de helft van mijn internetbundel (244/500mb verbruikt) zat. Dit leek mij zeer vreemd aangezien ik voorheen bij tele2 telkens niet meer verbruikt heb dan 220mb per maand. Verder is er niks veranderd aan mijn telefoon, alleen dat u nu de leverancier bent en niet tele2. Zeer vreemd dus.

Ik heb mijn verbruik op uw website erbij bekeken en het blijkt dat ik zelfs op 8 mei 2015 een verbruik had van 39mb!!! Dit is helemaal niet mogelijk want mij telefoon stond toen de hele dag uit!!! Ik weet niet wat jullie voor rare instellingen hebben in jullie systeem maar ik heb nu al spijt dat ik mij heb over laten sluiten naar uw bedrijf.



Er zijn nu 2 optie's:

1. Jullie veranderen jullie belachelijke instellingen in jullie systeem en ik blijf bij u.

2. We ontbinden nu mijn contract en ik sluit hem zonder boete over naar een andere leverancier met behoud van mijn eigen nummer.



Persoonlijk ben ik voorstander van de 2e optie aangezien ik niet van oplichterij houd en dit enorme oplichterij is. Als jullie niet akkoord gaan zal ik bij de consumentenbond en op meerdere klachtensites mijn verhaal over jullie doen.



Ik heb zowel internet (behalve wifi) op mijn mobiel als op jullie website uitgezet totdat dit opgelost is. Het geld voor het niet juist leveren van internet maar wel de kosten rekenen ontvang ik dan ook graag terug op mijn rekening.



Met Vriendelijke Groeten,



Jcoehoorn

06********
Hoi,



Aangezien het bericht 2u geleden ongeveer is geplaatst kan het nu niet meer, maar het is niet verstandig om privé zaken zoals het telefoonnummer te plaatsen. Het is een open forum.



Ook zie ik staan dat je sinds 6 mei aangesloten bent. Je bundel is dan geen 500 maar word berekend naar rato (eerste maand alleen). In jouw geval dus ongeveer 419 MB.



Simyo (en elke andere provider) zal, kan en mag niet zomaar data van de bundel aftrekken zonder dat de gebruiker daar gebruik van heeft gemaakt. Kortom, er moet dus toch op enig moment verbinding zijn geweest. Simyo kan je daar meer over vertellen. Die kunnen een eventueel tijdstip vermelden.



Ook wordt er gesproken over de "rare" instellingen (optie 1) bij Simyo. Welke worden hier bedoelt?

Ik vermoed dus dat optie 2 ook komt te vervallen aangezien er wettelijk gezien niks verkeerds is gedaan door Simyo en er dus geen sprake van contractbreuk is.



Tot slot wil ik vragen om geduld van Simyo aangezien het nu weekend is en er geen of weinig moderators aanwezig zijn. Zij zullen dit dus morgen hoogstwaarschijnlijk oppakken.



Succes 🙂
Hoi jcoehoorn,



Wat vervelend dat het internet vanuit het netwerk je zoveel zorgen heeft gekost.

Ik heb je zojuist gebeld om je verbruik uit te leggen.



Zoals ik al aangaf gaat je verbruik sneller door de stabiliteit en snelheid van het netwerk. In combinatie met de mogelijkheden die je aan een telefoon geeft.;)

Op 8 mei is er alleen verbruik geweest voor het moment dat je telefoon uit gezet is. Het is onmogelijk om MB's te verbruiken als de telefoon helemaal uit staat.



Het is vaak een kwestie van instellingen aanpassen. Om je meer inzicht in je verbruik te geven kun je dit topic eens doornemen.

Hierin staan handige tips om te kunnen zien wat de grootverbruikers in je telefoon zijn, en om meer grip op je verbruik te krijgen:$



Je telefoonnummer heb ik uit je bericht verwijderd;) Is alles je zo duidelijk?

@Raytje, dankjewel voor je hulp.

Reageer