.

Extreem hoog dataverbruik binnen enkele minuten, hoe kan dit?

  • 24 September 2023
  • 2 reacties
  • 173 Bekeken

Ik heb binnen een paar minuten heel veel data verbruikt. met als gevolg een overschrijding van 2,5 GB  Hierdoor heb ik 300,- extra kosten gemaakt!
Ik heb geen filmpjes gestreamd of iets dergelijk. Ook mijn telefoon geeft aan dat ik maar een aantal seconden online ben geweest. Erg vreemd.
Ook vreemd dat Simyo zulke extreme bedragen doorberekend! Op zaterdagavond om 22.21 heb ik een melding van 80% gebruikt. Dat zou geen probleem moeten zijn omdat ik dan nog 2,4 GB heb. 0.37 uur kreeg ik de melding dat mijn databundel verbruikt is, ik heb toen gelijk mijn mobiele data uitgeschakeld. Toch heb ik binnen 3 minuten 2,5 GB verbruikt! Dit kost mij nu 300! Dat is toch extreem!!
Ik ben net 15 en kan dit geen eens betalen!

Kan Simyo bewijzen dat ik deze Data ook daadwerkelijk heeft verbruikt? 
Het zou goed zijn als Simyo de klanten zou beschermen tegen zulke hoge kosten.
 


2 reacties

Hallo @YannickM jouw ouders moeten dit betalen, want het is hun abonnement omdat jij minderjarig bent en gaan het hoogstwaarschijnlijk met je zakgeld verrekenen. Anders tijdelijk een bijbaantje nemen, een krantenwijk of zo.

Simyo kan wel degelijk bewijzen dat die data gebruikt is, maar jij kunt  het ook zelf zien op je mobiel, welke app of apps zoveel data verbruikt hebben.

Wacht de reactie af van een moderator morgen en als jij of je ouders het niet in een keer kunnen betalen, misschien een betalingsregeling treffen.

 

Reputatie 7
Badge +6

Hi @YannickM,

Bedankt voor je bericht. Jammer om te horen dat er extra kosten zijn gemaakt buiten je bundel vanwege internetverbruik!

Wij zijn bij Simyo transparant over het feit dat wij geen dataplafond hebben. Wij sturen om deze reden altijd twee waarschuwing sms’jes bij 80% en 100% verbruik van de internetbundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€ 0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Vanuit Simyo doen wij ons best om onze klanten op tijd te waarschuwen. Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg en sturen wij hier een e-mail over. 

Op onze website hebben wij een blog met handige internetbesparingstips, ik raad aan om dit goed door te lezen! Als je een Android telefoon hebt, wil ik de tip meegeven om een datalimiet in te stellen via de instellingen in je telefoon om dit in de toekomst te voorkomen.

Wij kunnen het ons voorstellen dat deze kosten niet bewust gemaakt zijn. Ik wil je daarom graag helpen en met je meekijken wat wij hier aan kunnen doen. Zou je mij een privébericht willen sturen met je persoonlijke gegevens? Ik kan voor nu nog niks beloven, maar wij kunnen samen naar de mogelijkheden kijken. :)

Bedankt voor je hulp topper! @JanD 


Groetjes,
Roeqajja

Reageer