.

Beantwoord

Extreem dataverbruik zonder directe aanleiding, hoe kan dit?

  • 14 February 2016
  • 1 reactie
  • 101 Bekeken

Beste Simyo,

Tot mijn grote schrik kreeg ik vandaag (14-02-2016) een sms'je van jullie om 16:00u dat mijn internet voor 80% was verbruikt. Toevallig had ik aan het begin van de middag nog op de app gekeken van Simyo die aangaf dat ik nog zo'n 500 MB zou hebben voor de rest van de maand, wat naar mijn mening klopte. Ik snapte dit smsje dus al niet en om precies te zijn 34 minuten later kreeg ik een smsje dat mijn internet bundel helemaal op was. Ik heb mijn mobiel netwerk toen meteen uitgeschakeld. Ik heb in de periode mijn telefoon niet actief gebruikt, op een paar whatsapp berichtjes na zelfs helemaal niet. Dus ik snap niet waar dit vandaan komt, en nu heb ik dus halverwege de maand al geen internet bundel meer inclusief 44 euro extra kosten.

Even op een rijtje;

Om 12:20u: 493 MB.
Om 15:50u: 200 MB
Om 16:34u: 0 MB
Daarbij was mijn batterij rond 14:00u 's middags 100% en (zonder actief gebruik) om 15:00u 0%.

Wat is er aan de hand?? Ik heb echt geen idee.
Geen updates uitgevoerd, geen programma's of radio gestreamd, geen mails binnen gehaald...

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, dit kost deze arme student dus nu al 44 euro en eventuele kosten voor een extra databundel en ik weet niet waar het vandaan komt. Ontvang graag een reactie!

Mvg
icon

Beste antwoord door Angelica 15 February 2016, 15:42

Bekijk originele reactie

1 reactie

Reputatie 2
Badge +5
Hoi Ikoningen,

Welkom op het forum van Simyo.

Dat je er internetverbruik zonder dat je dit doorhebt,is niet fijn! Aan de hand van jouw verbruik, kunnen wij niet inzien waar dit naartoe is gegaan. Dit in verband met de Wet bescherming persoonsgegevens. De sms'jes die je op dat moment krijgt over je verbruik, kloppen. Je geeft aan dat je batterij binnen en uur leeg was. In je verbruik zie ook dat rond dat tijdstip een aantal grote verbruiken geregistreerd is. Dit komt dan ook overeen. Wat er precies is gebeurd, weet ik ook niet. We hebben tips om dit te voorkomen. Dit lees je in deze blog.

Als je nog vragen hebt, laat je het dan weten? :)

Groetjes, Angelica

Reageer