Skip to main content
Hallo Simyo,

Afgelopen vrijdag is er een extreem 'buitenbundel' geregistreerd van EUR 75,-. Dit was volgens een medewerker van Simyo te verwijten aan mijn internet verbruik op die middag. Als gevolg hiervan ben ik onbewust gigantisch uit mijn bundel gegaan. Ik vind het erg raar want ik heb niets anders dan de afgelopen maanden gedaan.

Omdat ik al eens eerder dergelijk iets heb meegemaakt, heb ik zelfs onlangs mijn abonnement verhoogd naar 2000mb om deze vorm van spookverbruik af te vangen! Zodat als het nog eens zou gebeuren, het 'gewoon' binnen mijn bundel zou vallen.

Ik lees op verschillende fora dat dit probleem vaker voorkomt bij Simyo. Er is echt iets vreemds aan de hand. Dit verbruik is niet correct!! Op het moment van verbruik heb ik mijn telefoon niet eens kunnen gebruiken omdat ik aan het werk was en daarna bij de kapper zat (hiervan kan ik een betaling laten zien).



Inmiddels heb ik maar een Top-up Data Bundle 500 gekocht om extra 'buitenbundel' tegen een normaal tarief te betalen...



Wat kunnen we doen aan de extreme buitenbundel kosten van EUR 75,-?

Ik vind het erg vervelend en hoop dat we er samen uitkomen.


Ik lees op verschillende fora dat dit probleem vaker voorkomt bij Simyo. Er is echt iets vreemds aan de hand. Dit verbruik is niet correct!!





Als je alle forums afstruint lees je dit over z'n beetje elke provider. En ja, dan laat ik mij van de kritische kant zien, je bent als gebruiker zelf verantwoordelijk voor je verbruik. Dus tevens erg voorbarig om te stellen dat het verbruik niet correct is.



Ook schrijf je dat je aan het werk was en daarna bij de kapper. Je gebruikte de telefoon niet. Je hoeft je telefoon ook niet te gebruiken om internet te verbruiken, mits je dit hebt uitgeschakeld (dat staat nergens). Zie het als een laptop of pc zie de hele dag aanstaat maar wel is verbonden met het internet, zo werkt je telefoon dus ook.



Vaak ligt het probleem bij de instellingen van het toestel en Simyo heeft daar voldoende informatie over en hoe je de Data stroom kunt beperken.



Graag verwijs ik je naar dit topic. Lees het eens door en doe er je voordeel mee. 🙂
Ray, ik begrijp dat je geen medewerker van Simyo bent. Aangezien ik het graag met hen wil oplossen, lijkt me jouw reactie niet zo relevant. Je mag er best iets van vinden, alleen voegt het niet zoveel toe aan het probleem of een mogelijke oplossing...en dan laat ik me van mijn kritische kant zien.

Ja het klopt dat je de telefoon niet hoeft te gebruiken om internetverbruik te genereren. De daadwerkelijke cijfers van dit verbruik, in combinatie met het tijdsbestek, geven op zijn minst een bijzondere gebeurtenis weer dat niet te verklaren valt door een update of pushberichten.


Ray, ik begrijp dat je geen medewerker van Simyo bent. Aangezien ik het graag met hen wil oplossen, lijkt me jouw reactie niet zo relevant. Je mag er best iets van vinden, alleen voegt het niet zoveel toe aan het probleem of een mogelijke oplossing...en dan laat ik me van mijn kritische kant zien.





Dat heb je op een open forum. Wil je het privé houden? Bel 1200 :)



Succes verder..
Hoi UdoNiels,



In je gegevens zie ik dat je het advies van Raytje al hebt opgevolgd.

Heeft Sandra je duidelijk uitleg gegeven omtrent je dataverbruik?

Ook zie ik dat de kosten die zijn gemaakt voor jouw buiten bundel internetgebruik sinds afgelopen vrijdag zijn gemaakt in plaats van op die dag.

Dat is een nuance die ik wel belangrijk vind. De kosten zijn gedurende vier dagen gemaakt nadat er een bericht is gestuurd dat je volledige bundel verbruikt was.



Bovendien ben je al eens tegemoetgekomen voor onverwacht hoge kosten. Dit hebben we slechts eenmalig kunnen doen.



Hier op het Simyo forum is iedereen vrij om te reageren op elkaars topics en reacties. Dat maakt een forum tot een dynamisch geheel waar klanten elkaar kunnen helpen en van advies dienen.



Heb ik zo één en ander duidelijk kunnen toelichten?





Raytje, dank je voor je bijdragen.
Graag gedaan.. 🙂

Reageer