Skip to main content
Hallo, 



Ik heb sinds afgelopen maand een simyo simonly abbonement afgesloten met 1000 mb internet , voor normaal verbruik. 

Nu heb ik vanochtend een sms ontvangen dat ik over 50% van de bundel ben, 5 minuten later een sms dat ik over de 100% zit (ik sliep nog). 

Ik ben meteen ingelogd en zie tot mijn schrik een rekening van 40euro. Bij de details van mijn verbruik staat een uur lang een contstante download van 60000KB tijdens de avond ervoor, waar ik zelf geen idee van heb wat dit moet zijn geweest aangezien ik rond die tijd voor de tv zat. 

Ik ben er zelf zeker van dat ik geen gekke dingen met mijn telefoon doe (whatsapp of facebook), maar weet iemand misschien hoe dit kan? En belangrijker, hoe kan ik dit voorkomen in de toekomst (windows phone)? Normaal gesproken is af en toe whatsapp openen en wat sites bekijken een bundel van 1000 mb toch ruim voldoende? Dit is pas mijn eerste maand bij Simyo, maar ik heb liever geen maandelijkse torenhoge rekening voor verbruik waar ik zelf geen weet van heb (nooit eerder problemen gehad met verbruik). 



Met vriendelijk groet, Noel
Hallo, 



Ik heb sinds afgelopen maand een simyo simonly abbonement afgesloten met 1000 mb internet , voor normaal verbruik. 

Nu heb ik vanochtend een sms ontvangen dat ik over 50% van de bundel ben, 5 minuten later een sms dat ik over de 100% zit (ik sliep nog). 

Ik ben meteen ingelogd en zie tot mijn schrik een rekening van 40euro. Bij de details van mijn verbruik staat een uur lang een contstante download van 60000KB tijdens de avond ervoor, waar ik zelf geen idee van heb wat dit moet zijn geweest aangezien ik rond die tijd voor de tv zat. 

Ik ben er zelf zeker van dat ik geen gekke dingen met mijn telefoon doe (whatsapp of facebook), maar weet iemand misschien hoe dit kan? En belangrijker, hoe kan ik dit voorkomen in de toekomst (windows phone)? Normaal gesproken is af en toe whatsapp openen en wat sites bekijken een bundel van 1000 mb toch ruim voldoende? Dit is pas mijn eerste maand bij Simyo, maar ik heb liever geen maandelijkse torenhoge rekening voor verbruik waar ik zelf geen weet van heb (nooit eerder problemen gehad met verbruik). 



Met vriendelijk groet, Noel




Hoi NoelL,



Welkom op het forum :)

Jammer dat het voor zoiets vervelends is als onverwacht dataverbruik 😞

Internetverbruik wordt doorgegeven in pakketten, de maximale grootte van zo'n pakket is 600000kb, vandaar dat je dat steeds ziet staan. Je toestel is dus iets groots gaan binnenhalen of versturen. Dit kan via een app, je browser die op de achtergrond aanstond, of andere achtergrondprocessen. Wij kunnen bij Simyo helaas ook niet meer zien dan de grootte en tijdstippen van de pakketten. Voor Windows phone is er een Data sense app beschikbaar, die voortaan wel kan registreren waaraan je data wordt verbruikt, welke app of welk proces er verantwoordelijk voor is. Dat kan heel verrassend zijn. Laatst was het bij iemand de app van Voetbal International. Een app om te parkeren, heb ik ook al meegemaakt. En één keer was de boosdoener zelfs een hangend mailtje.. :(

In dit topic worden handige tips gegeven over de instellingen van je toestel. Ook deze is goed om door te lezen.

Een bundel van 1Gb moet inderdaad voldoende zijn voor het gebruik wat je beschrijft. Daarom is het echt jammer dat je dit nu is overkomen. Maar er zitten hier op het forum meer Windows phone gebruikers, die misschien nog meer hulp kunnen bieden, zodat je in de toekomst zonder zorgen internet kan gebruiken.



Groetjes,

Charlene

Reageer