.

Beantwoord

Extra bundel bijgekocht, waarom heb ik toch dataverbruik buiten de bundel?

  • 24 July 2015
  • 7 reacties
  • 378 Bekeken

Badge
Wie heeft hier nog meer last van. Deze maand 1500 MB data bundel gehad en toch dik 50 euro buiten bundel gebruik. Gisterenavond telefoon mobiele data uitgezet...... wat blijkt...... weer bijna 60 MB verbruikt volgens simyo dus dik euro 8 weer.

Ik ben daar wel een beetje klaar mee.

Nog meer mensen daar last van?

Mvg,
Ton
icon

Beste antwoord door Ali 27 July 2015, 15:41

Bekijk originele reactie

7 reacties

Badge
En hup, sinds berichtje uurtje geleden weer 8 euro erbij op de rekening.Nog meer mensen hier last van?
Je zou ook kunnen vragen... Hoe kan ik dit verhelpen zodat het stopt mij extra geld te kosten?
Badge
Beste Friesian, Je hebt gelijk en heb dat ook geprobeerd te doen. Telefoon is van mijn dochter en ik heb dat ding boos afgepakt en alles uit gezet.... . Uur later kijk ik weer op de site met de telefoon nog naast mij.... toch weer een verbruik van bijna 8 euro. Zeg het maar. 2GB data bundel gekocht nu deze maand en de teller staat op euro 81 met nog 7 dagen te gaan.
Beste Friesian,

Je hebt gelijk en heb dat ook geprobeerd te doen. Zeg het maar.

Hoi Ton,

De 3 te nemen stappen.
    [1.] Ga naar Mijn Simyo [2.] Netwerkinstellingen [3.] Zet internet uit

Vanaf nu is de simkaart geblokkeerd voor mobiel data van Simyo.
Extra kosten zijn dus v.v.t. !:)
Dat is mijn favoriete methode...die stond nog niet in je beschrijving.

Andere opties.
Sim uit telefoon.....telefoon op vliegtuigstand.

Friesian.
Badge
Dat doe ik als ik vakantie ga om vervelende hoge kosten te voorkomen. Werkt prima.

Ik heb een internet abonnement om contact te kunnen houden met mijn kids maar ben vertrouwen kwijt en gevoel
dat ik ieder uur nu deze site moet gaan checken om het in de gaten te houden want die simyo app loopt niet synchroon, Als de app nog vrije mb's aangeeft staat de meter op deze site in het rood. ook pas achtergekomen. Ben hier veel
te makkelijk en met vertrouwen mee omgegaan.

Probleem voor mij is opgelost. Na een flauwe mail van Simyo besloten om ergens anders te gaan
kijken. Er wordt tegen ongeveer gelijke kosten abonnementen aangeboden waar bij buitenbundel
gebruik je overschakeld naar langzame internet verbinding maar wel gratis dus na extra bundel
aanschaf weer snel internet. Dit voelt wat comfortabeler. Ik krijg het idee dat het bij Simyo (vast ook
andere) gewoon onderdeel is van het verdien model. Voor mij blijft het wel een raadsel dat bij Wifi
connectie er nog steeds data verbruik was.

Ga de overstap maken met 1 van mijn abonnementen om te zien of het bevalt.

Bedankt voor je tijd en meedenken.

Mvg,
Ton
Reputatie 7
Badge +9
Veel mensen weten niet dat WiFi inherent een behoorlijk onbetrouwbare verbinding is. Om allerlei redenen kan de internetverbinding uitvallen (interferentie door naburige WiFi netwerken die op de ene plek thuis erger is dan ergens anders), of een kortere of langere onderbreking van de internetverbinding aan de kant van je internetprovider (komt vaak 's nachts voor, vaak vanwege onderhoud of het in- en uitschakelen van routers die je internetlink verzorgen), om maar een twee van de meest voorkomende te noemen. Een smartphone is van nature erg ongeduldig, dus als er een download plaatsvindt zal deze in die gevallen meteen checken of er als alternatief een goede mobiele internetverbinding mogelijk is. Meestal is dat zo dank zij de prima dekking van het KPN netwerk en na overschakeling van WiFi naar Mobiel internet heb je de poppen aan het dansen als het een grote download is. Dan ga je rap door je internetbundel heen (als je die hebt) en krijg je met extra kosten te maken van Simyo.
Uit dit verhaal moge blijken dat deze problematiek zich bij elke provider voor kan doen. Hopelijk is het "raadsel" waar je het over had een beetje opgehelderd.
Reputatie 3
Badge +7
Hoi RonTonTon,

Goed dat hier je vraag stelt, maar jammer dat je aangeeft Simyo te gaan verlaten :(

De reden dat je na een uur op de site verbruik ziet staan heeft te maken het feit dat het verbruik op Mijn Simyo en de Simyo App later worden bij gewerkt.

We sturen op twee momenten sms'jes over het internetverbruik. Deze notificaties worden verstuurd op basis van real-time gegevens. Je ontvangt ze dus direct op het moment dat het verbruik plaatsvindt.
De eerste wordt verstuurd bij 80% verbruik van de internetbundel en de tweede sms wanneer de volledig databundel verbruikt is. Op 12 en 15 juli zijn deze berichten naar je dochter verstuurd.

Sinds deze maand is het mogelijk om MB's bij te komen wanneer je achter komt niet te zullen redden met je reguliere bundel. Zodra je de 80% bent gepasseerd heb je via Mijn Simyo de mogelijkheid om de extra bundel 'vooraf' aan te vragen. Het verbruik tussen je normale bundel en de extra MB’s gaat naadloos. Er vallen dus geen MB’s buiten je bundel.

Ik zie dat je op 16 juli 500 MB's hebt bijgekocht voor je dochter. Omdat de bundel 'achteraf' is aangevraagd is het verbruik dat tussen de 100% sms en de ingang van de extra bundel is geweest, verrekend tegen het buiten de bundel tarief. Het gaat hierbij om € 20,03.

De extra bundel was op 23 juli alweer op. Toen is het verbruik ook weer buiten de bundel berekend. Ditmaal ging het om € 38,20. Ik zie dat je op 24 juli opnieuw een extra bundel hebt aangevraagd om dit tegen te gaan. Het vervelende is dat je geen notificatieberichten ontvangt wanneer de extra bundel volledig verbruikt is. Dit zal vast de reden zijn geweest waarom je dochter na 23 juli gebruik is blijven maken van mobiel internet.

Ik hoop dat hiermee een stukje onduidelijkheid is weggenomen. Omdat ik me goed kan voorstellen dat het niet de bedoeling is geweest om dergelijke kosten te maken zal ik éénmalig de kosten van beide momenten vergoeden. Je ziet de verrekening terug op de factuur van juli.

Je dochter kan de komende dagen met een gerust hart gebruik maken van haar extra bundel. Ze heeft nog ruim 480 MB's over.

@Friesian en Scotsman, bedankt voor het meedenken.

Reageer