Skip to main content
Beste Simyo,



Afgelopen week maandag heb ik een abbonement afgesloten bij jullie. Door de snelheid waarmee dit bij mij thuis was en het feit dat ik er gelijk gebruik van kon maken was ik zeer enthousiast en heb inmiddels zelfs al een shop geopend waarmee ik lekker korting kan scoren!.



Mijn probleem is nu alleen dat ik in 2 dagen tijd 157 euro aan kosten heb gemaakt door mijn telefoon. Mijn nieuwe android telefoon was na het invoeren van mijn gebruikersnaam en wachtwoord doodleuk meer dan 1 gigabyte aan data gaan downloaden. De reden om een sim only abbonemment te nemen was om de kosten te drukken. Nu heb ik jullie al 100, euro overgemaakt en ben nog niet opnieuw aangesloten.



- Het is absurd om 0,15 cent per MB te berekenen aan iemand die 2500 mb per maand afneemt.

- Na de aanbetaling ben ik nog steeds niet heraangesloten.

- Waarom kan ik niet gewoon geblockt worden van data buiten mijn bundel. Gebruikers hebben vaak genoeg niet (snel) genoeg door dat apps (op de achtergrond) grote hoeveelheden data downloaden.



MVG,



Mitchell Eersel
Hoi MitchellTerence, welkom op het forum van Simyo en bij Simyo natuurlijk!



Allereerst, ik begrijp dat dit geen fijne binnenkomer is :(



Ik zie dat je hier vanochtend inmiddels ook telefonisch contact over hebt gehad en je nu weer gebruik kan maken van je aansluiting.



Pas wel op trouwens met verbruik via mobiel internet, want pas op 1-10 krijg je weer een nieuwe Internetbundel, tot die tijd betaal je €0,15 per MB, omdat je bundel op is. Als je er 100% zeker van wil zijn dat je telefoon geen verbinding maakt met mobiel internet, zet dan even de optie "Internet op je mobiel - Nederland" uit op Mijn Simyo.



Bij Simyo sturen we op 50% en 100% van je Internetbundel per sms een waarschuwing en heb je de vrijheid om zelf te beslissen wat je wil doen als je Internetbundel op is: pas je bijvoorbeeld je verbruik aan, maar dan inderdaad wel tegen het buiten bundel tarief van €0,15 per MB of kies je ervoor om de rest van de maand gebruik te maken van WiFi en zet je daarom de internetoptie uit op Mijn Simyo.



Ook hebben we een handige Blog geschreven waarin we tips geven om je dataverbruik in de hand te houden. Ik raad je aan deze Blog eens door te lezen, zodat je vanaf volgende maand binnen je Internetbundel kan blijven :)



Omdat ik, zoals ik al hierboven zei, begrijp dat dit geen leuke binnenkomer is en het niet je bedoeling is geweest om deze kosten te maken, zal ik je eenmalige tegemoetkomen in de verbruikskosten die zijn ontstaan door mobiel internet. Deze kosten zal ik vergoeden tegen een extra Internetbundel.

Reageer