.

Einde SIMYO

  • 4 September 2012
  • 6 reacties
  • 509 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 12 reacties
Ik wil graag iets aan Simyo en vooral de gebruikers/klanten kwijt, namelijk het volgende:

Ik gebruikte Simyo al een tijdje, naar tevredenheid. Netjes een mail wanneer je beltegoed onder de 2 EURO komt, snel antwoord op vragen, duidelijke gebruikerssite, kortom prima.

Maar.... toen wilde ik wel eens een internetbundel uitproberen. Ook prima! Tot vorige maand!....

Ik heb afgelopen maand een internetbundel genomen van 200MB voor EUR 10,-. Op een bepaald moment heb ik daarmee mijn datalimiet overschreden met ruim EUR 78! (aldus Simyo) Dit lijkt mij erg sterk, maar dit is mijn woord tegen dat van Simyo. Het vreemde vind ik, dat zoiets kan, terwijl het een abonnement is in een prepaid vorm, namelijk 200MB voor EUR 10. De overschrijding van deze data zou op 1 middag plaats hebben gevonden! Ik ben zelf prima thuis in die materie van dataoverschrijding, maar Simyo houdt gewoon voet bij stuk en beroept zich, op zeer klantonvriendelijke wijze, op de "algemene voorwaarden". Hoe triest....

Anyway.... Simyo heeft een zgn. vertraagde verwerking van de data, althans, dat zégt men. Dit betekent min of meer dat iedere gebruiker die datalimiet ruimschoots kan overschrijden. Hier zijn gevallen van bekend waarbij mensen ruim EUR 1000 hebben verbruikt, aldus Simyo. Als je zoekt op het forum zie je zelfs dat iemand dit met meer dan EUR 2000 heeft overschreden!

Het bizarre is dan toch wel dat Simyo je bij een overschrijding NIET op de hoogte brengt, ook niet wanneer dit enome bedragen met zich meebrengt.
Nee, Simyo informeert je, wanneer je beltegoed onder de EUR 2,- is, zodat je weer snel gaat opwaarderen. Logisch, er moeten inkomsten gegenereerd worden.

Het is echter DIEPTRIEST dat Simyo mensen met een overschrijding van een datalimiet, die eigenlijk prepaid is! niet informeert en mensen op deze wijze in de financiele problemen helpt. Ook al verwerkt men de data vertraagt, dan kan men op z'n minst de klant informeren wanneer dit extreme vormen aanneemt. Maar nee, dit is juist dé wijze waarop men enorme bedragen binnen haalt (verdienen kun je dit niet noemen!)

Ik heb mijn rekening van EUR 78 + voldaan om ZO SNEL MOGELIJK van deze oplichterij af te kunnen zijn. SIMkaart heb ik verknipt en heb nu een écht prepaid abonnement, waarbij ik me geen zorgen hoef te maken over een provider die snel geld wil maken.

Mensen, wees gewaarschuwd! En Google maar eens op deze praktijken van Simyo. Trek vervolgens je conclusie!

Simyo, ik ben diep teleurgesteld in jullie. Een belabberde service! Jullie kunnen het verbruik per klant monitoren en op die manier ook concluderen dat het niet aannemelijk is dat een klant, die normaal een totáál ander verbruiksprofiel heeft, plots 78 EUR in een middagje verbruikt aan data. Maar jullie kiezen ervoor om de klant te verwijzen naar de "algemene voorwaarden".

Nu, ik kan jullie met absolute zekerheid vertellen dat jullie dit gaat opbreken. Jullie zijn mij als klant kwijt en ik zal EERLIJK EN OPRECHT naar andere mensen aangeven wat mij bij jullie overkomen is.

Ik wens jullie veel succes met de manier waarop jullie zaken doen. Jullie zullen het nodig hebben!

Neri

p.s. er zullen misschien reacties volgen van moderatoren die deze kwestie proberen te pareren of met andere snuggere opmerkingen komen. Ik ga daar echter niet meer op reageren, daar ik reeds 3 maal een half uur in de telefonische wacht heb gestaan, lange gesprekken heb gevoerd met meerdere medewerkers en meerdere posts heb gedaan op het forum. Vanaf nu steek ik geen tijd meer in een organisatie als Simyo.

BE AWARE!

6 reacties

Badge +1
Beste Neri,

Om dit soort zaken te voorkomen kijk ik geregeld op de simyo site hoe de stand van zaken is qua data verbruik. Zo zie ik in één oogopslag hoeveel data ik heb verbruikt en nog tegoed heb.

Misschien een tip voor de overige ( wel tevreden ) klanten?
Badge
Beste caro123,

Dat zou inderdaad kunnen, alleen doe je zoiets vast niet 2x per dag.:eek:

Lekker snugger....
Badge +1
Beste Neri,

Dat doe ik dus wél, s morgens en s avonds :-)

Misschien een beetje omslachtig maar ik weet wel waar ik aan toe ben.

Groetjes,
Caro
Badge
Beste caro123,

Even voor jouw beeldvorming:

Het dataverbruik zou in mijn geval 's middags plaats hebben gevonden. Dan heeft het dus geen zin om 's morgens of 's avonds te checken. Het kwaad is namelijk al geschied. M.a.w. die "controle"die je zelf doet is in veel gevallen een complete wassen neus. Het jammere is alleen dat niet iedere klant dat door heeft 🆒


grt,
Neri
Badge
p.s. i rest my case, here....
Badge +1
Beste Neri,

Dan kan ik alleen nog zeggen..... ik wens veel geluk met je nieuwe Provider. :-)

Groetjes,
Caro123

Reageer