.

Beantwoord

E-mail instellen op Blackberry 9700 lukt niet

  • 4 September 2012
  • 5 reacties
  • 848 Bekeken

Badge +2
Hallo allemaal,

Gisteren ben ik aan de slag gegaan met mijn BB-internetbundel. Ik heb internet, kan pingen en whatsuppen. Dus dat gaat goed. Helaas kan ik mijn e-mailaccounts niet instellen. Als ik installatie=>e-mailaccounts klik, gebeurt er niets. Ik heb hem al een paar keer opnieuw opgestart en ook de batterij al een half uur eruit gehad. Is mogelijk bij simyo iets te doen of zou het lukken als ik hem terug zet naar de fabrieksinstellingen?

Ik hoor het graag.

Groeten,

Mike2
icon

Beste antwoord door MichaelS 11 September 2012, 13:54

Bekijk originele reactie

5 reacties

Badge +2
Hallo allemaal,

Ik zie helaas nog geen reactie. Ik hoop echter dat er wel een oplossing is. Ik hoor graag wat ik moet doen.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi MichaelS,

We kunnen vanuit Simyo geen invloed uitoefenen op je internet instellingen. Als je gebruik kunt maken van internet (incl. ping) betekent het dat de internet instellingen goed op het netwerk staan. Ook de Blackberry services staan goed. Het instellen van je email moet handmatig gebeuren. In dit topic legt een andere gebruiker uit hoe je het wellicht kunt oplossen. Kan je aangeven of het is gelukt?

Groetjes,

Alex
Badge +2
Ik ben naar de site van KPN blackberry gegaan. Ik heb geprobeerd een nieuwe account aan te maken, maar helaas wordt dat niet ondersteund en moet het op de telefoon. En dat is nu het probleem op de telefoon kan ik niets.
Badge +2
Het is een hele bevalling geweest, maar het is gelukt. Het probleem zat inderdaad op mijn telefoon. Aangezien ik er best wel lang mee bezig ben geweest om het op te lossen, hierbij mijn oplossing.

1. Hotmail en dergelijke accounts zijn in te stellen door op je telefoon te browsen naar mobile.blackberry.com. Selecteer land => other en ga verder. Scroll vervolgens naar beneden tot je email ziet staan. Hier kun je vervolgens de gewenste e-mailadressen aanmaken.

2. Ik kon geen e-mailadres aanmaken met een eigen domeinnaam. Dit heb ik als volgt opgelost.
    Koppel je telefoon aan je computer. Desktopmanager moet geinstalleerd zijn op je computer!
    Ga naar toepassingen. Ik heb vervolgens alles waar blackberry voor stond geïnstalleerd, verder heb ik ook e-mail setup geïnstalleerd. Nu kon ik wel in mijn e-mail setup komen en kon ik ook mijn e-mail met eigen domeinnaam instellen.

Bovenstaande stappen hebben MIJN probleem opgelost! Wellicht helpt het een ander ook.
Reputatie 2
Badge +1
Hey MichaelS,

Bedankt voor jouw reactie en natuurlijk voor het delen van jouw oplossing. Goed om te horen dat dit jouw probleem heeft verholpen en hopelijk hebben anderen er inderdaad ook iets aan!

Reageer