Skip to main content
Hoi,



Ik ben nog een beginnend smartphone gebruiker en heb sinds kort een nokia lumia 625.( WP 8.0 !)



Thuis kan ik op de wifi van mijn internetprovider en heb dit ook ingesteld. 

Als ik mijn mobiel netwerk aan laat staan, verstoort deze regelmatig mijn FB download/update of bij sms/twitter,

door uit zichzelf te schakelen van 3G naar H+ ( op H+ dus geen bereik).

Ik had de tip gekregen daarom thuis mijn mobiel netwerk uit te zetten.

Bij de eerste updates/download van FB, twitter en whats app heb ik geen problemen maar als mijn mobiel erna op standbye is geweest ( en ja wifi staat aan  aangevinkt tijdens standbye stand) dan krijg ik de volgende foutmeldingen;



twitter; er is een fout opgetreden, controleer uw netwerkverbinding

FB; we krijgen geen gegevens binnen (in rood blokje)

sms; foutcode 80072ee7





Voor zover ik heb na kunnen gaan zijn de instellingen van mijn WIFI- internetprovider goed ingesteld...

via de laptop op internet gezocht krijg ik te horen dat ik dan bij instelling cellulair de instelling van de naam van het Acces Point die niet HTTP-instellingen mogelijk maken moet wijzigen ( voor whatsapp en twitter)

1. instellingen- cellulair ( vind ik niet)

2. wat moet de naam dan zijn?



Maar wat is dan de oplossing voor Facebook en SMS!

Schakel ik namelijk mijn mobiel netwerk weer aan dan kan ik gewoon alles weer doen ( tot hij weer schakelt naar H+)



Wie wil me dit duidelijk uitleggen hoe ik dit moet aanpakken?



Ook heb ik nog een andere vraag; om te voorkomen dat mijn netwerk wisselt ( nu ingesteld op automatisch) welk netwerk stel ik handmatig in; KPN/HI ? ( simyo zelf staat er niet bij)



ik hoop dat iemand me snel kan helpen met de juiste instellingen voor alles en waar ik dat moet doen zodat ik verder kan met genieten van mijn smartphone
Beste



Simyo netwerk draait op KPN..



Wat ik zo leest is dat u telefoon in standbye uw internet automatisch uitschakeld dit is waarschijnlijk energie besparend.

Op de forum vind u onderaan forum Instellingen daar staat vast en zeker bij welke instellingen u kunt gebruiken.



Mocht het lukken laat het maar even weten ook als het niet lukt natuurlijk.





Mvg



Alex
Hoi Sissi,



Welkom op het forum :)



Erg vervelend dat je problemen hebt met je mobiele netwerk 😞 Ik raad je aan, net als alex32, om je internetinstellingen even te controleren. Dat kun je hier en hier doen.



Ik heb je postcode bekeken. Je zou op je huislocatie wel een goede verbinding moeten hebben. Ik ben daarom benieuwd wat er gebeurt als je je internetinstellingen gecontroleerd hebt. Zou je daar een terugkoppeling van willen geven?



@alex32, bedankt voor het meedenken!
 @ Dries Ik heb deze oplossingen al eerder geprobeerd. Ondanks dat ik notabene mijn nokia 625 bij jullie in de webshop heb gekocht kan ik niet het smsje voor de instellingen ontvangen, heb dus de handmatige controle gedaan.

Alles zou goed staan in gesteld.



ja ik heb goed bereik op mijn huisadres, zowel 3G als Ziggo (wifi) maar blijkbaar soms te goed waardoor alles ( mobiel en WIFI op internet/FB/Whatsapp/SMS blokkeert ( als hij dus H+ heeft).

Ik heb het ingesteld op max 3G. Kan ik de storing met WIFI evt. verhelpen door hem thuis op een 2G netwerk te zetten?



Maar ik heb meer problemen met jullie mobiel netwerk.

zo heb ik in mijn simyo ingesteld dat ik in buitenland moet kunnen bellen/smsen en gebeld/smst  worden ( dit omdat ik naar hondenshows ga en het thuisfront mij of mijn man moet kunnen bereiken vanwege een dochter met epilepsie)

maar afgelopen zaterdag in Genk had ik geen mobiel netwerk!



Na lang zoeken werd ik geaccepteerd bij Base- simyo echter bellen was alleen mogelijk naar 112 en bij de sms stond de opmerking dat er geen verbinding met de chat kon worden gemaakt. ik heb een 2 sms gestuurd maar weet niet of die wel zijn aangekomen.



Moet ik bij de instellingen  Base-simyo als een extra netwerk handmatig configureren zodat hij de juiste instellingen vind wanneer ik de grens naar belgie overga? Zo ja welke dan?

En welke provider werkt met jullie samen voor mobiel bel/ sms bereik in Duitsland ( en dan ook graag daarvan de juiste instellingen)!



Graag feedback! Alvast bedankt! 
Hoi Sissi,



Je hebt thuis wel goed bereik? Je zou je telefoon even vast moeten zetten op alleen 3G. Je telefoon switcht dan niet tussen 2G en 3G en alles wat ertussen zit. Als je dan nog steeds minder goed bereik hebt, zet je telefoon dan vast op alleen 2G. Dat zou sowieso goed moeten werken :)



Heb je de problemen met internet, Facebook en Whatsapp alleen op je huislocatie of ook op andere locaties? Als je de mogelijkheid hebt om je simkaart in een andere telefoon te doen, zou je dat dan willen testen? Ik ben erg benieuwd wat daar uitkomt.



Ik heb de optie 'bellen in en naar het buitenland' een reset voor je gegeven. Als je je telefoon uit/aan zet zou je de volgende keer goed bereik moeten hebben in het buitenland. Als dat niet zo is, probeer dan eerst even handmatig een netwerk te selecteren. Dat wil vaak ook goed helpen 🙂 Je hoeft niet iets in te stellen en ik weet ook niet zeker welk netwerk werkt. Dat hoort namelijk allemaal automatische te gaan.



Zou je een ook hier nog een terugkoppeling van willen geven? Hopelijk werkt het allemaal naar behoren!

Reageer