Skip to main content
Sinds de uitrol van 4G , is 3G amper tot niet meer te ontvangen in Noorden (loppersum, garrelsweer, ten post, ten boer, wirdum etc . Terwijl dit voorheen perfect was echt overal bereik op 3G met mn iphone 5s.

Nu is mobiel internet ronduit knudde hier.

Nu was het goede bereik de reden om voor simyo te kiezen, had al even het plan om eens te kijken wat 4G doet maar zit dan gelijk weer aan een jaar contract of hogere bel kosten vast ( ben nu contract vrij).

Is voor dit alles een verklaring wat word opgelost ?

Zou graag klant blijven bij simyo maar als internet niet of amper meer werkt heb ik er niks meer aan aangezien ik amper bel.
Hoi Kor Perdon welkom op het Simyo forum.



In alle eerlijkheid geef ik toe dat de dekking met UMTS in het gebied Rijksweg Appingedam-Ten Post en het stuk ten zuid-oosten daarvan niet erg goed is.

Of dit ook maar iets te maken heeft met 4G betwijfel ik ten zeerste. Het zijn verschillende frequenties die elkaar niet in de weg zitten.

In de loop van dit jaar is de uitrol van UMTS 900 (laagfrequentie 3G) ook een feit, dus ik hoop dat dit verbetering biedt.



Mocht je dit niet willen afwachten, dan is 4G in de tussentijd een prima oplossing. Dit kost €5 meer per maand, maar is maandelijks stop te zetten. Je zit er dus niet een jaar aan vast.
Oke ernst , bedankt voor de reactie!

Heb nu 4G aangezet en tot mn stomme verbazing staat er nu alleen maar 4g meer echt overal.

Je zou toch bijna denken dat........
Hoi Kor Perdon,



Ik zie dat je 4G hebt aangezet, dat werkt goed zo te lezen 😉



Wat Ernst in zijn bericht ook al aangaf is dat 3G en 4G op heel verschillende frequenties zitten. Dat 4G het 3G netwerk heeft vervangen klopt niet hoor. Hier vind je daar meer informatie over.



Wel fijn dat 4G nu goed werkt! Mocht je nog vragen hebben dan help ik je graag verder 🙂

Reageer