Skip to main content
Ik heb binnenshuis vaak geen ontvangst.

Dit is geleidelijk slechter geworden.

Moet ik een andere provider zoeken of is er een betere oplossing.
Hoi Aristide, welkom op het forum van Simyo :)



Ik ga natuurlijk kijken naar een oplossing. In je gegevens zie ik nog niet dat er contact met ons is opgenomen, dus we gaan uitzoeken waar het aanligt.



Heb je ook buitenshuis slecht ontvangst? En wil je je bereikbaarheid testen op 2G (GSM / GPRS) en op 3G (UMTS / WCDMA)?

In je telefoon kun je zo'n netwerk vastzetten bij Instellingen > Mobiele netwerken. Daarnaast hoor ik graag of je dit ervaart met bellen en/of internet.



Ik heb je simkaart ondertussen gereset. Wil je hiervoor je telefoon uit- en aandoen? Ook kun je je simkaart even verwijderen en opnieuw plaatsen. Selecteer je ook het KPN netwerk handmatig in je telefoon?



Geef je door of het werkt en anders hoor ik graag meer informatie 🙂
Hallo Naomi, bedankt voor je reactie.

Mijn device is en Samsung S3.

Ik heb nu alles opnieuw opgestart. Mijn netwerk nog eens handmatig vastgezet op KPN.

Netwerkmodus opties:

Alleen GSM: 0-1 streepje.

Alleen WCDMA: 0-1. en wisselend: H+, 3G of E.

WCDMA/GSM (automatisch verbinden): idem

Bereikbaarheid met bellen zeer slecht!

Ontvangst buitenshuis meestal 1 "streepje" meer.

Er is nog niets veranderd, helaas.

Hoor graag van je,

Vriendelijke Groet
Hoi Aristide,



Dank je voor al je medewerking tot nu toe. Dit geeft een aardig beeld van je situatie.

Ik zou dit graag eens willen bespreken met een Netwerkspecialist van KPN. Daarvoor is het alleen wel nodig dat je nog één handeling verricht:

Wil je jouw simkaart in een andere telefoon doen en zien hoe het bereik dan is? En vice versa, natuurlijk.



Op die manier kun je / kunnen we nagaan of het euvel aan je aansluiting of het netwerk ligt, of aan je telefoon.



Laat je dit nog even weten?
Hallo Ernst,

Mijn bevindingen, waarnaar je vroeg:

Mijn simkaart in ander device (HTC): 0-1

Simyo simkaart van mijn vrouw, in mijn device (S3): 0-1

In haar eigen device (iPhone): 0-1

Heb nog enige aanvullende gegevens voor je:

Buitenlandse simkaart in mijn S3.

Alle beschikbare netwerken.

Binnenshuis.

T-mobile NL: 3-4 (=max)

Vodafone NL: 0-1

NL KPN: 0-1

Buiten soms 1 streepje meer.

Hoor graag van je.
Hoi Aristide,



Bedankt voor je bevindingen, hiermee is het gesprek met de netwerkspecialisten van KPN een stuk sneller verlopen 🙂.



Ze hebben mij gevraagd om je een netwerkklacht formulier toe te sturen. Dit heb ik daarom ook meteen gedaan. Het formulier is verzonden naar het e-mail adres dat bij ons bekend is. Wil je me laten weten als je het formulier hebt ingevuld en terug gemaild? Dan stuur ik 'm meteen door naar KPN.



Groetjes, Tiury

Reageer