.

Beantwoord

Dataverkeer en Roaming

  • 11 April 2013
  • 5 reacties
  • 506 Bekeken

Kunt u mij in het kort vertellen waar bijde in te stellen waarden voor dienen?

Zelf dacht ik altijd dat voor mobiel internet bijde waarden actief moeten zijn, maar krijg nu het idee dat alleen dataverkeer nodig is en dat Roaming er voor zorgd dat allemaal services ook automatisch gaan syncen, wat onhandig is als je geen internetbundel hebt. Aan de andere kant is er ook nog de speciale sync knop... Verwarrend.

Ik gebruik trouwens een android 4.0 toestel.
icon

Beste antwoord door datiswous 16 April 2013, 00:49

Bekijk originele reactie

5 reacties

Aha, laat maar ik ben er al achter. Alleen dataverkeer optie is dus nodig. Roaming is pas nodig als je dit ook in het buitenland nodig hebt. Alhoewel ik heb begrepen dat Simyo dit momenteel nog niet onderstend.
Reputatie 1
Badge +2
Dat klopt datiswous. Internet in het buitenland wordt nog niet aangeboden (tot grote frustratie bij een grote groep klanten). Eerste kwartaal 2013 is door Simyo gecommuniceerd (introductie dataverbruik buitenland). Ik verwacht dat voor de aanvang van de zomervakantie dit wel gerealiseerd zal zijn. Dan is het natuurlijk afwachten of het e.e.a. ook financieel interessant is.
Reputatie 7
Badge +9
Wat voor prijs Simyo ook gaat rekenen voor internet in het buitenland, een prepaid van een buitenlandse provider lijkt me altijd goedkoper.
Meestal zwerft er ergens in huis nog wel een toestel rond en anders vind je bij Kijkshop etc. al een eenvoudig toestel voor minder dan € 20.
Plaats in het buitenland je Simyo simkaart in dit toestel (internet etc heb je toch niet nodig op dat toestel maar je blijft bereikbaar op je nummer!).
In je toestel wat je normaal gebruikt (moet wel simlock-vrij zijn, maar dat zijn ze tegenwoordig meestal) plaats je de simkaart van de buitenlandse provider en stel je internet in via deze provider.
Pas eventueel je SMTP aan voor je email (bij GMail niet nodig).

Ben je in het gelukkige bezit van een Dual-Sim toestel is het nog eenvoudiger, wel even je handleiding doornemen in welk slot je het beste je buitenlandse sim-kaart moet plaatsen. Natuurlijk ook je instellingen voor email even aanpassen.
Reputatie 1
Badge +2
Klopt. Ik gebruik ieder jaar een prepaidkaartje van Vodafone voor mijn data en bellen in buitenland (en heb ook een dualsim toestel). Werkt perfect. Grote voordeel van prepaid in het buitenland: op is op. Nooit een peperdure rekening achteraf.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi datiswous,

Je hebt het juiste antwoord op je vraag inderdaad al gegeven. Bedankt voor het meedenken KPNfreak en franswon. Er zijn inderdaad meerdere wegen die naar Rome leiden :)

Groetjes,

Alex

Reageer