.

Beantwoord

dataverkeer

  • 29 January 2013
  • 4 reacties
  • 232 Bekeken

Badge
Hallo Allemaal,

Heb een vraagje over mijn verbruik.
Volgens SimyoĀ  heb ik deze maand al ong. 100mb verbruikt.
Volgens de KPN-Meter heb ik nog geen 60 mb gebruikt.
Waar kan hetĀ verschil in zitten??
Gelukkig mag ik 500mb per maand gebruiken.
Maar vind het raar.
Vast bedankt voor het meedenken.

Groetjes van Appie uit Delft.
icon

Beste antwoord door Alex 31 January 2013, 11:42

Bekijk originele reactie

4 reacties

Dit is een hele goede vraag, ik heb na het vervallen van mijn internet bundel deze maand mijn iPhone opnieuw ingesteld qua data en deze geeft nu 63Mb dataverbruik aan, maar volgens Mijn Simyo staat de teller sindsdien op 118Mb ?? (Heb ook al geupgrade naar 500Mb bundel aankomende maand)

Enige afwijking kan natuurlijk, maar twee keer zoveel?
Reputatie 5
Badge +10
Hallo Allemaal,

Heb een vraagje over mijn verbruik.
Volgens Simyo heb ik deze maand al ong. 100mb verbruikt.
Volgens de KPN-Meter heb ik nog geen 60 mb gebruikt.
Waar kan het verschil in zitten??
Gelukkig mag ik 500mb per maand gebruiken.
Maar vind het raar.
Vast bedankt voor het meedenken.

Groetjes van Appie uit Delft.


Hoi Appie uit Delft,

Volgens onze gegevens heb je tot nu toe 76 mb verbruikt. Omdat je abonnement per 3/1/13 is in gegaan zijn je bel/sms en data units naar rato berekend. Meer informatie hierover kun je terug vinden in dit topic.

Dit is een hele goede vraag, ik heb na het vervallen van mijn internet bundel deze maand mijn iPhone opnieuw ingesteld qua data en deze geeft nu 63Mb dataverbruik aan, maar volgens Mijn Simyo staat de teller sindsdien op 118Mb ?? (Heb ook al geupgrade naar 500Mb bundel aankomende maand)

Enige afwijking kan natuurlijk, maar twee keer zoveel?


Welkom op het forum Michiel A,

Er kan inderdaad verschil in zitten. Het verbruik zoals het op je persoonlijke pagina staat komt uit ons systeem. Het wordt correct geregistreerd. De mb meter die je gebruikt is geen officiƫle Simyo mb meter. Het kan dus zo zijn dat het niet overeen komt. Ik merk zelf dat Traffic Monitor (Android) wel erg nauwkeurig meet en dat de gegevens nagenoeg overeenkomen.

Groetjes,

Alex


Welkom op het forum Michiel A,

Er kan inderdaad verschil in zitten. Het verbruik zoals het op je persoonlijke pagina staat komt uit ons systeem. Het wordt correct geregistreerd. De mb meter die je gebruikt is geen officiƫle Simyo mb meter. Het kan dus zo zijn dat het niet overeen komt. Ik merk zelf dat Traffic Monitor (Android) wel erg nauwkeurig meet en dat de gegevens nagenoeg overeenkomen.

Groetjes,

Alex


Beste Alex,

De iPhone4 die ik heb meette voorheen bij mijn vorige provider redelijk goed (Telfort (ook KPN-netwerk) verschil was er wel maar te verwaarlozen) Met Simyo is dat nu ineens bijna een verdubbeling van wat jullie melden en mijn telefoon meldt. Daarnaast zitten er pakketten tussen van 40-50Mb, ook iets wat met normaal surfen wel erg veel is / oogt (ik stream nooit video's of radio of e.d.)

Uit mijn ervaring van het werken bij een kleinere provider weet ik dat dit altijd een 'grijs' gebied is, maar in mijn 9 jaar ervaring bij die provider ben ik nooit zo een verschil tegen gekomen. Iets duidt erop dat e.e.a niet goed gaat. Kan ik een overzicht krijgen van de exacte tijden + verkeer en e.v.t waar dat verkeer heen is gegaan?

Je zult begrijpen dat ik een uitleg van 'ons systeem is goed' niet zo 123 kan begrijpen als het voor de overgang naar Simyo nooit was. (Heb mijn 200Mb bundel gebasseerd op de laatste 24 facturen van mijn vorige provider en daar kwam ik zelden tot nooit boven de 200Mb)

Alvast veel dank.


Michiel
Badge
Bedankt voor de reactie.
Ga die Traffic Monitor instaleren en proberen.

Groetjes van Appie uit Delft.

Reageer