.

Beantwoord

Dataverbruik verschilt per bundelgrootte?

  • 30 October 2013
  • 10 reacties
  • 5613 Bekeken

Goedenavond,

Toen ik 200mb bundel had, was ik met twee weken door mijn bundel.
Ik heb nu 500mb en en krijg met heel veel moeite 200mb in de maand verbruikt.
Hoe kan dat?
icon

Beste antwoord door Ernst 31 October 2013, 16:07

Bekijk originele reactie

10 reacties

Reputatie 7
Zou niet moeten uitmaken.

Wat ik mij kan bedenken is dat je wellicht je 200 MB bundel je eerste databundel was en dat je ergens in de maand bent ingestapt. In dat geval werd de 200 MB bundel naar evenredigheid berekend over het resterende deel van de maand en leefde je wellicht in de veronderstelling dat je een 200 MB bundel had, maar had je in werkelijkheid bijvoorbeeld maar de helft.
Nee, dat gedeelte klopte bij mij.
Mijn internet tijden buiten wifi zijn zelfs gestegen, maar het verbruik is gedaald.
Heb nu het idee dat ik voor niks de bundel verhoogd heb.
Ik heb nu twee volle maanden 500mb.
Was bedoeld als reactie, niet als antwoord. sorry.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Theo103, welkom op het Simyo forum :)

Als eerste zou ik zeggen; liever zo dan andersom ;)

Maar goed, ik ben in je verbruik gedoken en zie dat je met de 200 MB bundel slechts 1 keer je volledige bundel hebt verbruikt, en er 1 keer in de buurt bent geweest.
Nu met je 500 MB bundel ben je meteen al over de 200 MB gekomen en zit je nu ook al in de buurt. Ik zou zeggen: je zit goed nu.
Dag Ernst,

In principe klopt jouw verhaal, maar ik vermoed dat je geen data hebt gecontroleerd.
De eerste keer heb ik te laat mijn internet uitgezet en de tweede keer net op tijd. Ik heb die maanden behoorlijk lang zonder internet gezeten.
Mijn punt is dat ik met vergelijkbaar gedrag enorm verschil in verbruik heb. Blijft vreemd.
Ik heb vooral deze maand de hele maand raak verbruikt.
Reputatie 5
Badge +11
Hi Theo103,

Het verschil in verbruik blijft vreemd inderdaad, maar onverklaarbaar 😞 Het lijkt alsof er toch iets veranderd is in je gewoontes of in een applicatie en dat dit toevallig zo uitkomt.

Ik kan overigens niet zien dat jij je internet hebt uitgezet. Dit heb je in elk geval niet via Mijn Simyo gedaan, en valt dus ook niet te checken door me.
En qua data controleren, even voor jouw beeldvorming: Ik kan op verschillende manieren jouw verbruik inzien. Per factuur en per sessie, per gekozen periode en per sessie. En ook per gebruikte bundel. Dan heb ik een overzichtje met hoeveel je elke maand van je bundel verbruikt hebt in KB's. Zo zie ik dus exact in welke maand je MB's over had en welke maand je bundel helemaal op was.

Als je een vraag stelt over het verbruik van je bundel, hoef ik dan dus niet na te gaan op welke dag er wel en niet data is gebruikt.

Ik hoop dat het zo toch ietsje duidelijker is.
Met internet uitzetten bedoel ik dat ik het toestel op Wifi Only gezet heb. Niet via Simyo inderdaad.
Ik ga het gewoon nog een paar maanden aankijken met 500mb.
Bedankt voor de info Ernst.
Reputatie 5
Badge +11
Met internet uitzetten bedoel ik dat ik het toestel op Wifi Only gezet heb. Niet via Simyo inderdaad.
Ik ga het gewoon nog een paar maanden aankijken met 500mb.
Bedankt voor de info Ernst.


Geen dank en houd ons op de hoogte!
Ik heb nu een tijdje mijn verbruik kunnen volgen. Facebook verbruikt meer dan ik dacht, en de locaties waar ik wifi heb zijn ondertussen ook stabieler. Zoals het nu is, zou ik wel met 200 mb uit kunnen. Dit even ter info.
Badge +6
Hoi Theo103,

Dankjewel voor de update 🙂 Ik zie dat je in maart en ook deze maand inderdaad goed uit zou komen met 200MB, maar dat je in april wel over de 200MB heen bent gegaan.
Maar goed dat je je internetverbruik zelf goed in de gaten houdt, het is belangrijk om er bewust mee om te gaan 🙂

Reageer