Skip to main content
Gisteren kreeg ik een melding dat het tegoed van mijn dochter op was en dat ze veel data heeft verbruikt. Op mijn Simyo zie ik dat ze afgelopen vrijdag voor € 21,- aan data zou hebben verbruikt. Nu was ik hier vooraf al een beetje bang voor, dus had ik via mijn simyo "internet op mobiel" UIT gezet. Hoe kan er dan toch data worden verbruikt c.q. in rekening gebracht?
Hallo......



Allereerst wil ik je adviseren om misschien na te denken over een andere gebruikersnaam, mocht een moderator het vragen vanwege privacyredenen.

Betreft het misschien een nieuwe telefoon die een aantal updates van apps heeft doorgevoerd in het begin via mobiel data? (Simyo)



Groet,

Friesian
Hallo Friesian,



Die gebruikersnaam ging idd niet goed. Ik ben nieuw op dit forum (uberhaupt op een forum); ik dacht dat ik moest inloggen om iets op dit forum te zetten, maar bleek met registratie een gebruikersnaam aangemaakt te hebben. Voorzover ik kan zien kan ik de gebruikersnaam niet wijzigen en het profiel niet verwijderen. Heb intussen een berichtje naar Simyo gedaan om het profiel te verwijderen.

Het is geen nieuwe telefoon met updates van apps; mijn dochter heeft via 3G op Youtube gezeten, maar had dus niet mogelijk moeten zijn omdat internet op mobiel op UIT staat.



Groet, Steven



Hallo......



Allereerst wil ik je adviseren om misschien na te denken over een andere gebruikersnaam, mocht een moderator het vragen vanwege privacyredenen.

Betreft het misschien een nieuwe telefoon die een aantal updates van apps heeft doorgevoerd in het begin via mobiel data? (Simyo)



Groet,

Friesian


Hallo 06##### (Steven).



Zelf kun je de gebruikersnaam niet wijzigen, dat kan enkel en alleen een moderator. 

Je kunt eventueel hier al aangeven wat de voorkeur geniet, welke jij/u leuk vindt.

Dat er mb verbruik plaatsvindt vindt ik opmerkelijk, ter controle stond bij instellingen op de telefoon mobiele netwerken uit?

Voor nog meer zekerheid is veruit het beste op mijn simyo internet uit  bij simkaart en instellingen. Dit beveel ik dan ook zeer aan te doen.

Dan kan er alleen dataverkeer zijn via wifi.



Groet,

Friesian
Hallo Friesian,



Die gebruikersnaam ging idd niet goed. Ik ben nieuw op dit forum (uberhaupt op een forum); ik dacht dat ik moest inloggen om iets op dit forum te zetten, maar bleek met registratie een gebruikersnaam aangemaakt te hebben. Voorzover ik kan zien kan ik de gebruikersnaam niet wijzigen en het profiel niet verwijderen. Heb intussen een berichtje naar Simyo gedaan om het profiel te verwijderen.

Het is geen nieuwe telefoon met updates van apps; mijn dochter heeft via 3G op Youtube gezeten, maar had dus niet mogelijk moeten zijn omdat internet op mobiel op UIT staat.



Groet, Steven




Hoi Steven62, welkom op het forum!



Ik had je e-mail gisteren al voorbij zien komen en vervolgens je Forumnaam gewijzigd voor je :)



Ik heb even meegekeken naar je aansluiting en zie inderdaad dat de optie "Internet op je mobiel / MMS" al vanaf 8-10-2012 uit staat, maar dat er toch verbinding is geweest met mobiel internet op 8-9 en 12-9 😕



Dàt is natuurlijk niet de bedoeling. Daarom ga ik de kosten voor je vergoeden die hierdoor onterecht van het beltegoed zijn afgehaald. Daarnaast heb ik nogmaals de internetoptie uitgezet en verwacht dat het hierdoor niet nogmaals zal gebeuren.



Mocht het nou wel zo zijn, geef ons dan even een seintje!



@Friesian, dankjewel voor het meedenken! 🙂

Reageer