.

Vraag

dataverbruik op onmogelijke tijden, hoe kan dit?

  • 4 June 2023
  • 12 reacties
  • 128 Bekeken

Mijn vrouw en ik hebben per 1-6-2023 een Simyo abonnement. Het valt ons op dat er dagelijks tot 3x toe op vaste tijdstippen data word verbruikt. Wij doen dit niet en maken op de betreffende tijdstippen geen gebruik van onze telefoon, bovendien hebben we een sterk wifi signaal en is dit bij onze vorige provider (Youfone) niet voorgekomen. Schijnbaar word er onterecht verbruik geregistreerd, dit zou ik graag opgelost zien.


12 reacties

Hallo @Robert1958 even in de telefoon duiken en kijken welke apps er data verbruiken c.q. verbruikt hebben.

De telefoon kan ook zo ingesteld staan, dat bij een verminderde wifi automatisch omgeschakeld wordt naar mobiele data, dit dan uitzetten en databesparing inschakelen, dat scheelt weer in verbruik.

Succes.

 

 

Ik heb geen verstand van telefoons. Ik heb zo'n ding om bereikbaar te zijn en als navigatie. Ik vind het vreemd dat er bij Simyo opeens verbruik is terwijl dit bij Youfone niet zo was

Reputatie 7
Badge +7

Is het dezelfde telefoon? Of heb je bij de overgang naar Simyo ook een nieuwe telefoon genomen?

Het is dezelfde telefoon. Een iPhone SE 2022

Reputatie 7
Badge +6

Als het dezelfde telefoon is met dezelfde instellingen en aan je wifi is niets gewijzigd en je zit nu op het zelfde netwerk KPN is dit niet/nauwelijks te verklaren.

althans niet voor mijn en ik loop al even mee hier😃

houd er wel rekening mee dat Youfone wel een plafond heeft maar Simyo niet.

Dan morgen maar even bij Simyo neerleggen. Kijken of zij hier wat mee kunnen. Anders kan ik binnen 14 dagen nog terug volgens mij.

Reputatie 7
Badge +6

Een moderator gaat hier  als alles goed is morgen nog op reageren dit is een medewerker van Simyo.

als ik vragen mag wat was de reden van jouw overstap?

Reputatie 7
Badge +7