Skip to main content
Ik zie dat sinds kort (vanaf 2 september) elke nacht vlak na middernacht ineens 2 tot 4 MB verbruikt wordt.

Ikzelf lig dan te slapen, en de telefoon ligt in huis op tafel. Dus ik verwacht geen groot verbruik van data want de telefoon zou WiFi moeten pakken.



Iemand een verklaring hiervoor?

Ik heb een Lumia met Windows Phone.
Het klinkt alsof de WiFi, of in elk geval de internetverbinding thuis kort na middernacht even (of voor langere tijd) uit de lucht gaat. Als je een goed mobiel signaal binnenshuis hebt dan aarzelt een smartphone geen moment om dan over te schakelen op het mobiele netwerk van KPN/Simyo. Wat het toestel s'nachts doet is van buitenaf niet te achterhalen, het kan vanalles zijn zoals een synchronisatie of een backup proces. Op een iPhone zit een datamonitor ingebouwd die veel helderheid verschaft, wellicht zit dit ook in een Windows phone.
Hoi weustenenk,



Ik heb je topic naar het Internet subforum verplaatst. Hier staan meer topics over internet verbruik en is je vraag makkelijker te vinden voor andere bezoekers van ons forum :)



Soctsman geeft je het juiste antwoord. Op het moment dat een wifi signaal minder sterk is, dan kiest je telefoon voor het 3G netwerk. Je zou ervoor kunnen kiezen om 3G helemaal uit te zetten als je thuis op wifi zit. Zo weet je zeker dat je niet data van het mobiele netwerk verbruikt. Voor meer tips over het besparen van je databundel, verwijs ik je graag naar deze blog.



Hebben Scotsman en ik je zo goed kunnen helpen?

Reageer