Skip to main content
Hoi



Ik zit nu dus al iets meer dan een jaar bij Simyo en sinds ik afgelopen zomer voor 1 maand mijn internet van 1500mb naar 0mb heb gezet en na terugkomst weer geactiveerd heb naar 1500mb. En Sindsdien Ga ik wel BELACHELIJK snel door mijn internetbundel heen.



En neee dit ligt NIET aan mij want in het verleden had ik hier nooit last van en de afgelopen 2 maanden heb ik voornamelijk wifi gebruikt en staat mijn "cellurar data" voornamelijk uit. Mijn mobiel doet niet aan automatische updates & locatie voorziening staat ook uit.



Hoe kan het nu opeens zo zijn dat ik 1500mb aan internet verbruik in MINDER DAN 2 weken (met zo veel mogelijk wifi gebruikn en internet uitzetten) aan alleen facebook, whatsapp, emails en soms internet? wat ik voorheen ook deed maar wel de 30 dagen mee haalde.



Ik heb een vriend aangebracht waarvan ik weet dat hij meer verbruikt dan ik (aangezien die constant op zijn telefoon zit) en ook games speelt en die heeft hier geen last van



Ik heb het gevoel dat ik inplaats van 1500mb, 700mb per maand heb gekregen



!!??
Hoi Drakie,



Ik heb dit topic met je vraag in het subforum Internet gezet. Zo kunnen andere forumbezoekers met dezelfde vraag makkelijker hun antwoord vinden.



Wat veel mensen met een mobiel abonnement niet weten is dat de provider niet kan en niet mag inzien waaraan data verbruikt wordt.

Het blijft helaas voor ons dus raden waarom je telefoon zoveel data verbruikt en we kunnen enkel tips geven om ongewenst dataverbruik te voorkomen. Hier vind je er een aantal.



Je geeft aan dat je voor je gevoel de helft van je bundel hebt gekregen. Heb je je verbruiksspecificatie al bekeken?

Die kun je downloaden op Mijn Simyo, tabblad Facturen.

Daar zie je precies wanneer je hoeveel data verbruikt hebt. En daar zie je ook dat dat heel erg veel is; Je kunt zien dat wanneer je data verbruikt, je direct erg veel verbruikt.



Denk je iets te hebben aan de tips uit deze link?
Hoi Drakie,



Ik heb dit topic met je vraag in het subforum Internet gezet. Zo kunnen andere forumbezoekers met dezelfde vraag makkelijker hun antwoord vinden.



Wat veel mensen met een mobiel abonnement niet weten is dat de provider niet kan en niet mag inzien waaraan data verbruikt wordt.

Het blijft helaas voor ons dus raden waarom je telefoon zoveel data verbruikt en we kunnen enkel tips geven om ongewenst dataverbruik te voorkomen. Hier vind je er een aantal.



Je geeft aan dat je voor je gevoel de helft van je bundel hebt gekregen. Heb je je verbruiksspecificatie al bekeken?

Die kun je downloaden op Mijn Simyo, tabblad Facturen.

Daar zie je precies wanneer je hoeveel data verbruikt hebt. En daar zie je ook dat dat heel erg veel is; Je kunt zien dat wanneer je data verbruikt, je direct erg veel verbruikt.



Denk je iets de hebben aan de tips uit deze link?





Ik heb gekeken onder te tab "kosten" En toch vind ik het vreemd dat ik voor de maand oktober al binnen 2 weken door mijn databundel heen zit van 1500mb. Whatsapp, Facebook Emails & zo nu en dan instagram kan toch niet zo veel vebruiken? En dan ook nog eens zoveel mogelijk gebruik maken van Wifi.
Ja dat klopt. Ze adverteren met iemand die netflix kijkt in de trein. Als ik een youtube filmpje kijk van 3 min ben ik al 500 mb kwijt. Hoe kan dat dan. Mijn vriendin die bij kpn zit heeft dit soort problemen nooit
Ja dat klopt. Ze adverteren met iemand die netflix kijkt in de trein. Als ik een youtube filmpje kijk van 3 min ben ik al 500 mb kwijt. Hoe kan dat dan. Mijn vriendin die bij kpn zit heeft dit soort problemen nooit



Als zij datzelfde filmpje bekijkt is ze evenveel MB kwijt. De provider heeft hier niets mee te maken. Tenzij jij dat filmpje in een hogere kwaliteit bekijkt want dat maakt heel veel uit.
Hoi Drakie en surist4r.



Laat ik eerst even zeggen dat wat Scotsman aangeeft klopt. Als je in een hogere kwaliteit een filmpje streamt, verbruik je véél meer data. Bedankt voor je antwoord Scotsman :)



We hopen dat klanten weten wat voor apparaat ze hebben en hoe die werkt. Als er daarna veel data is verbruikt, is het nodig om meer informatie over je apparaat op te doen. Vandaar dat we deze tips meegeven.



We mogen niet zien waaraan MB's verbruikt worden wegens de wet bescherming persoonsgegevens. Een data monitor of MB meter helpt je om je verbruik beter in te zien.

Reageer