Skip to main content
Beste Simyo,



Ik check net mijn afschriften en schrik mij kapot... een rekening van 138,84 euro.



Ik ben dus over mijn internet bundel heen gegaan maar vraag mij af of dit wel correct is geregristreerd want ik verbruikte met dezelfde telefoon, instellingen en apps gedurende de twee jaar bij vodafone geen enkele keer meer dan 450mb.



Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Ik heb geen belang bij een email met instructies tot het uitzetten van dataroaming en andere databesparende methoden, ik heb kennis van ICT. Het verschil in datagebruik is echter verbijsterend. 



Nog een aantal punten:



Ik had toen ik de sms ontving dat ik op 75% van mijn bundel zat geupgrade naar 1000mb voor deze maand, maar er staat op mijn factuur dus het 500mb en 1000mb abbonnement. Hoe zit dit?



En mijn laatste vraag is of het ook mogelijk is om een plafond in te stellen zodat je geen internet meer ontvangt zodra je tegoed verbruikt is.







Vriendelijke groet,



Arend van Dop
Je kan geen plafon instellen bij simyo, download anders een app waarbij je je internet blokkeerde als je buiten je bundel komt.
Beste Simyo,



Ik check net mijn afschriften en schrik mij kapot... een rekening van 138,84 euro.



Ik ben dus over mijn internet bundel heen gegaan maar vraag mij af of dit wel correct is geregristreerd want ik verbruikte met dezelfde telefoon, instellingen en apps gedurende de twee jaar bij vodafone geen enkele keer meer dan 450mb.



Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Ik heb geen belang bij een email met instructies tot het uitzetten van dataroaming en andere databesparende methoden, ik heb kennis van ICT. Het verschil in datagebruik is echter verbijsterend. 



Nog een aantal punten:



Ik had toen ik de sms ontving dat ik op 75% van mijn bundel zat geupgrade naar 1000mb voor deze maand, maar er staat op mijn factuur dus het 500mb en 1000mb abbonnement. Hoe zit dit?



En mijn laatste vraag is of het ook mogelijk is om een plafond in te stellen zodat je geen internet meer ontvangt zodra je tegoed verbruikt is.







Vriendelijke groet,



Arend van Dop




Hoi ArendvanDop,



Welkom op het forum!

Een simkaart registreert enkel berichten, telefoongesprekken en/of internetverbruik, wanneer het toestel daar de opdracht toe krijgt van een gebruiker. Een simkaart kan niet zelf denken of handelen en wordt te allen tijde aangestuurd via het toestel en dus de gebruiker. Het verbruik dat er geregistreerd word komt van je simkaart af.



Wanneer je bundel wijzigt dan gaat de nieuwe bundel pas in op de 1ste van de volgende maand. Zoals Erickiel al aangeeft is het niet mogelijk een plafond in te stellen. Wellicht kan je een app downloaden zoals Erickiel aangeeft.



In dit topic kan je lezen wat voor veel gebruik van het internet kan zorgen op je toestel.



@ Erickiel bedankt voor het meedenken.

Reageer