Skip to main content
Ik gebruik mijn databundel puur en alleen voor het gebruik van Whats-App, nu verbaast het mij dat bij Simyo je dus alleen gebruik kan maken van de door hun aangeboden bundels en die maar een beperkte tijd houdbaar zijn en alles wat je overhoud dat het komt te vervallen wat je niet gebruikt.

En ik dus ga betalen voor iets wat ik straks niet zal gebruiken.

Wie heeft hier zo`n ervaring mee?
Beste Gert,



Van harte welkom op het forum van Simyo!



Fijn dat je jouw vraag met ons wilt delen, en waarop ik dan weer zo goed mogelijk een antwoord zal gaan geven.



Bij Simyo, heb je inderdaad de keuze uit een aantal databundels, waarbij 200 MB de kleinste databundel is en de 4000 MB de grootste databundel.

Omdat je alleen gebruik wilt gaan maken van Whatsapp, heb je meer dan voldoende aan de 200 MB bundel.

Maar omdat je waarschijnlijk de helft daarvan maandelijks overhoudt, vindt je dat logischerwijs zonde van je geld.



Daarom geef ik je het volgende advies (en tevens tip):

Log in op "mijn Simyo" en kies vervolgens voor "verbruik" die je kunt vinden tussen de subbladen "overzicht" en "facturen" net onder "Welkom Gert".

Dan krijg je een mooi en duidelijk overzicht van je verbruik, over de afgelopen 12 maanden of vanaf de datum dat je klant bent geworden.

Scrol dan helemaal naar beneden, waar je het verbruik van het internet (in MB's) in kunt zien per maand, en bekijk dan wat jouw gemiddelde dataverbruik in de afgelopen maanden is.



Ligt dat verbruik tussen de 50 Mb of hoger, dan ben je vele malen voordeliger uit met de 200 MB databundel.

Aangezien 50 MB zonder databundel al € 7,50 kost ( 50 X € 0,15 per MB = € 7,50)

Ligt je maandelijks verbruik tussen de 20 en 50 MB, dan ben iets goedkoper uit zonder databundel, en betaal je dus exact voor het geen je daadwerkelijk hebt verbruikt (dus volgens het buiten de bundel tarief van € 0,15 per MB).



Zelf ( en ik denk nog wel meer Simyo klanten met een databundel) hou ik aan het eind van de maand, ook een kleine hoeveelheid data over binnen mijn databundel, die dan jammer genoeg komt te vervallen.

Dan kun je denken: "het is ergens zonde van mijn geld", maar aan de andere kant heb je wel weer alle zekerheid dat je niets meer betaald dan wat deze databundel kost, aangezien je geen buiten de bundel kosten in rekening krijgt.

Daarom ook mijn advies, om zo goed mogelijk na te gaan hoeveel MB's je gemiddeld per maand verbruikt voor Whatsapp, en daar dan de meest aansluitende databundel voor te nemen.



Ook kun je zoveel mogelijk gebruik maken van een Wi-Fi netwerk (zet dan wel datagebruik via het mobiele netwerk uit in je smartphone).

En gebruik je Whatsapp buitenshuis, zet dan datagebruik via het mobiele netwerk weer aan, en betaal dan € 0,15 per MB zonder een databundel.



Dus maak voor jezelf een goede berekening, en maak dan de overweging of een databundel in jouw geval echt nodig is, want vanaf 50 MB verbruik per maand, raad ik wel aan om de 200 MB databundel af te nemen.



Hoop dat ik je met mijn advies in de goede richting heb geholpen!
Hoi Gertkooijman



Welkom op het forum.



Je hebt bij een een prepaid aansluiting. Hierbij heb je de mogelijkheid te kiezen uit een dagbundel van 20 MB voor € 1,00. Of kiezen voor een van de de maandbundels van 100 MB voor € 4,00 of 250 MB voor € 7,00 per maand. De maandbundel komt na 30 dagen automatisch te vervallen.



Ik kan me goed voorstellen dat je het zonde vindt om een internetbundel te nemen als je alleen gebruik maakt van Whats'sapp. Een Whats'app tekstbericht is hooguit een aantal kb's, tenzij je multimedia ermee gaat verzenden. Je kan de berekening MichD ook toepassen op een prepaid internetbundel. Maak je meer dan 25 MB gebruik van internet, dan ben je voordeliger uit om maandbundel te nemen. Bij een verbruik onder de 25 MB kan je overwegen om per MB te laten verreken met je beltegoed.



@MichD, bedankt voor het meedenken!
Dank je wel MichD en -Ali voor de reactie op mijn vraag ik ga het zeker proberen en zie wat nu het voordeligst is.

Nog maals bedankt gtz
Hoi Gertkooijman,



Goed dat je voor jezelf gaat uitzoeken wat nou precies het voordeligst is. Dat betreft zit je bij Simyo al goed op zijn plek 😉.



Groetjes, Tiury

Reageer