.

Vraag

Data werkt niet, wat kan ik doen?

  • 14 August 2023
  • 13 reacties
  • 87 Bekeken

Badge

Sinds ik gebruik heb gemaakt van mijn data ben in het buitenland werkt mijn mobiele data niet goed meer. Ik kom op sommige apps wel (Instagram) en op sommige apps niet (9292). Ik kan wel naar nos.nl in mijn browser, maar wanneer ik naar nu.nl ga krijg ik de melding dat het IP-adres van de server niet kan worden gevonden. Ik heb alle instellingen gecontroleerd, die staan goed. De server is via Simyo gereset, ik heb een nieuwe Sim-kaart ontvangen, maar nog steeds werkt het niet.

Ik heb ondertussen al bijna 3 weken een app-gesprek lopen met de Helpdesk, maar de respons-tijd is dramatisch en het schiet daar niet op. Hopelijk weet hier iemand wat te doen.


13 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hi @Marieke273,

Bedankt voor je bericht. Wat lastig dat je data niet meer naar behoren werkt!

Heb je al geprobeerd om je simkaart in een andere telefoon te testen? Zo ja, wat is het resultaat hiervan?

Ik hoor het graag!

Groetjes,
Roeqajja

Badge

Hoi Roeqajja,

Ik heb inderdaad ook geprobeerd om mij kaart in een andere telefoon te stoppen. Dan lijkt alles wel weer te werken.

Ik begrijp niet hoe de hele functionaliteit in 1 keer kan verdwijnen van mijn eigen mobiel.

Enig idee hoe ik mijn eigen data weer aan de praat krijg?

Reputatie 7

@Marieke273 wat voor een telefoon heb je eigenlijk? Heb je deze al eens uitgezet, even wachten en weer aangezet?

Badge

Jep, als eerste. Ondertussen alles gedaan wat maar te bedenken valt. En het gaat om Xiaomi. 

Hoi @Marieke273 - Marieke

Wat ik  eigenlijk mis is of je op de telefoon al de netwerken gereset hebt, netwerken herstellen. . Let wel je moet dan alles weer instellen zoals je wifi. 

En wat betreft de apps.

Bij de apps die niet goed werken even bij instellingen, apps die apps gegevens en cache wissen. 

Badge

Bedankt voor je reactie. Netwerken zijn gereset. Door mij op mijn mobiel en een harde reset vanuit Simyo zelf. App instellingen staan hetzelfde. 

Feit is dat in Chrome de website van nos bijvoorbeeld wel laadt, maar die van NU niet. Dus er is iets swat in de data levering niet goed gaat/door komt.

Heb je al geprobeerd van chrome cache en gegevens wissen?

 

Reputatie 7

Als het gaat om een app als een webbrowser als Chrome, waarom deze niet gewoon even herinstalleren met de default settings?

Badge

Bedankt voor je reactie, maar het niet om de Chrome browser. Zoals in mijn vraag te lezen is werkt Chrome bijvoorbeeld voor een gedeelte, Instagram volledig en de 9292 app weer helemaal niet. 

 

Als het gaat om een app als een webbrowser als Chrome, waarom deze niet gewoon even herinstalleren met de default settings?

Lijkt me lastig @RicoK .Deze app kan niet verwijderd worden en dus ook niet opnieuw geïnstalleerd worden. Daarom mijn tip - instellingen, apps, Chrome, opslag - cache en gegevens wissen. 

Bedankt voor je reactie, maar het niet om de Chrome browser. Zoals in mijn vraag te lezen is werkt Chrome bijvoorbeeld voor een gedeelte, Instagram volledig en de 9292 app weer helemaal niet. 

 

Maar zitten er eventueel buggs in de app dan is mijn tip wel de methode om er die uit te krijgen. Niet geschoten is altijd mis. 😉

Vraagje @Marieke273 heb je al geprobeerd of een andere browser werkt?  Beter resultaat geeft? 

Reageer