Skip to main content
Ik heb sinds kort een smartphone, maar heb nog geen databundel aangezet op mijn simonly. Maar nu krijg ik een email van simyo dat ik meer als 5MB heb gebruikt, terwijl ik thuis alleen nog maar op wifi heb gezeten. Hoe kan dit???
Hallo A Bos.



Even een vraag ter zekerheid.

Heb je bij mijn simyo.

Bij Mijn instellingen en simkaart, internet uit staan?



En je vraag.

Hoe kan dit?



Wat bij jou gebeurt is weet ik natuurlijk niet.

En wat voor telefoon je hebt weet ik ook niet.



Een oorzaak kan zijn.

Mobiele netwerken zijn ingeschakeld.

Apps staan ingesteld op automatisch bijwerken!

Dat kan een antwoord zijn op je vraag.



Nu neem ik even android als voorbeeld.

Ga naar google play/store.

Druk op soort van tasje.

Tot je ziet mijn apps en instellingen. 



Bij instellingen.

Wijzig apps automatisch bijwerken in.....



Apps alleen bijwerken via wifi.



Dus 2 dingen.

Schakel internet op mijn simyo uit.

Schakel bij instellingen mobiele netwerken uit.



De rest is voor Simyo te beantwoorden. (Moderator)



Groetjes,

Friesian
Hoi A Bos,



Leuk dat je op ons forum reageert, welkom! :)



Bij Simyo moet je twee dingen doen om te internetten. De optie 'internet op je mobiel' aan zetten op Mijn Simyo én een databundel aanschaffen waarmee je voordelig kunt internetten. Wat er bij jou is gebeurd is dat je de optie wel aan hebt staan, maar geen bundel hebt 😞



Je telefoon heeft ongeveer 13 MB verbruikt. Je krijgt bij 5 MB verbruik, als je geen databundel hebt, een waarschuwing dat je die MB's aan het verbruiken bent. Vandaar dus die waarschuwing 🙂



Het is nu een beetje aan jou wat je wil doen. Je kunt de optie uit zetten op Mijn Simyo, dan kun je alleen nog maar met wifi internetten. Je andere optie is om een databundel aan te zetten op Mijn Simyo. Die gaat dan per direct in en kun je gelijk internetten :)



Heb ik je vraag zo goed beantwoord?



@Friesian, bedankt voor je uitleg!

Reageer