Skip to main content
Hallo. Ik heb vorige maand mijn abonnement aangepast zodat ik 500mb meer internet heb. Ik kreeg nu een bericht dat mijn data verbruik 100% is deze maand, normaal kom ik met 500 mb net wel/niet rond. Nu heb ik 500 mb meer en het is nog sneller verbruikt en gebruik gewoon het zelfde app's als voorheen en even veel. Hoe kan dit?
Hi Marc.



Dat is niet zomaar te beantwoorden.

Daar kunnen meerdere redenen voor zijn.

Lees dit maar eens door.



Zorg er voor dat je een datamanager gebruikt.

Bijvoorbeeld 3g watchdog bij Android. 

Schakel mobiele netwerken alleen in indien nodig.

Bij wifi ook uit.

Stel je telefoon zo in dat apps alleen worden bijgewerkt via wifi.



Groetjes,

Friesian
Hoi Marc heijthuijzen,



Welkom op het forum :)



Op 13-3-2014 hebben we je al een bericht gestuurd dat je internetbundel voor 100% verbruikt was. Die dag heeft je toestel veel verbruikt, zie ik. Daarna ben je dus buiten de bundel gaan verbruiken. Je toestel heeft dat ook volop gedaan de hele maand. Ik zie heel veel pieken. Ik kan niet zien wat dat is geweest, maar wellicht kun je dit nog uit het besturingssysteem van je toestel achterhalen. iOS7 en Android houden dat bij, welke app of welk achtergrondproces verantwoordelijk is voor het verbruik. Is er misschien iets met je wifi aan de hand geweest?

Het berichtje dat je nu hebt gekregen ging erover dat je op 1 dag meer dan €75 aan buiten bundel kosten had gemaakt. Dat noemen we hoogverbruik en je aansluiting raakt dan uit veiligheidsoverwegingen geblokkeerd. Je rekening is inmiddels behoorlijk hoog opgelopen.

Ik zie dat het inmiddels is doorgestuurd naar de afdeling Back Office, zij kunnen kijken of we je in die kosten tegemoet kunnen komen. Hun besluit hoor je via de email.

Ben je ook ingelicht over hoe we je weer kunnen aansluiten?



Groetjes, Charlene

Reageer