.

Beantwoord

Data bundel op ondanks WiFi, hoe kan dit?

  • 24 December 2014
  • 5 reacties
  • 3081 Bekeken

Goedemorgen,ik heb nu een paar dagen een simkaart van simyo met een databundel van 1000 mb.
Als ik thuis verbonden ben met mijn WiFi netwerk en ik kijk op YouTube pakt hij alle mb's van mijn databundel af.
Het zou mij niks moeten kosten als ik op WiFi zit toch?
Met andere woorden,ik ben nu door mijn bundel heen.
Hoe kan dit? Ik gebruik een iPhone 5c
icon

Beste antwoord door Naomi 27 December 2014, 12:02

Bekijk originele reactie

5 reacties

Badge +1
Ook als je thuis bent en denkt verbonden te zijn met Wi-Fi kun je er niet klakkeloos op vertrouwen dat deze verbinding continu tot stand blijft.
Bij uitval van het Wi-Fi signaal of zelfs bij een zwak signaal zoals b.v. in de slaapkamer zoekt jouw phone automatisch naar een sterker signaal, in dit geval 3G of 4G, dus wordt je bundel aangesproken.YouTube staat bekend als één van de grootste Mb verslinders. Je bent je 1000 Mb zo kwijt.
Je kunt er ook niet zomaar van uitgaan dat je phone automatisch het Wi-Fi signaal weer inschakelt. Het is dus oppassen geblazen.
Vriendelijke groet
 Frans
Mijn router geeft een sterk signaal.
Ook al ik zit er 3 meter vanaf en de iPhone geeft vol WiFi signaal ,alsnog word er dan van mijn bundel afgehaald.
Zet eens op mijn simyo internet uit. Wat krijg je dan te zien? (Op die methode ben je zeker dat er geen verdere bundel verbruik mogelijk is)

Groet.
Friesian
Badge +1
Ik ken de IPhone niet. Bij mijn Android phone komt het wel eens voor dat het Wi-Fi symbool op de info balk wel vijf boogjes telt, maar zwart kleurt. Als ik bij de Wi-Fi instellingen ga kijken staat bij signaal sterkte uitstekend, maar kan toch geen verbinding maken met internet. Gewoonlijk herstelt de situatie zich vanzelf maar als het mij te lang duurt maak ik handmatig opnieuw verbinding met het netwerk. Dan kleurt het Wi-Fi symbool blauw. Dan gaat alles goed via Wi-Fi. Let eens op of je dit ook wel eens ziet op jouw phone.
Vriendelijke groet
Frans
Reputatie 4
Badge +10
Hoi Thouars25, welkom op het Simyo forum!

Je topic heb ik verplaatst naar het subforum Internet. Zo kunnen andere forumgebruikers met dezelfde vraag je topic sneller vinden :)

Jammer dat je dacht gebruik te maken van Wifi, maar je verbruik toch van je internetbundel is gegaan. Frans Steffin heeft al het één en ander vertelt. Wat hij vertelt klopt. Als je Wifi verbinding wegvalt, hapert of zwak is, dan zal je toestel automatisch zoeken naar een sterker netwerk.

Ook verschilt je Wifi verbinding in je huis. Als je dichter bij je router bent, dan zal je signaal sterker zijn. Je vertelt dat je Wifi signaal sterk is. Toch is je toestel over gaan schakelen naar ons netwerk.
Daarnaast is het zo dat als iPhone's op standby staan de dataverbinding nooit via Wifi gaat. Op de achtergrond kan je toestel nog wel gegevens bijwerken. Dit verbruik zal dan automatisch van je internetbundel gaan.

Je kunt dit op een makkelijke manier voorkomen. Friesian heeft het al aangegeven. Op Mijn Simyo kun je je optie Internet op je mobiel uitzetten 🙂 Door deze optie uit te zetten komt er een blokkade op het netwerk. Dit betekent dat je toestel niet meer kan overschakelen naar ons netwerk.
Het is nog wel mogelijk om verbinding te maken met Wifi. Deze optie zet je uit onder het tabblad Mijn instellingen en simkaart > Mijn instellingen.

Hebben we je vraag hiermee beantwoord?

@Frans Steffin & Friesian; bedankt voor jullie opmerkingen 😃

Reageer