.

Beantwoord

Bundel per ongeluk overschreden en enorme kosten voor 12 jarige. Kunnen jullie iets beteken?

  • 27 April 2024
  • 16 reacties
  • 127 Bekeken

Hallo, onze dochter heeft een abonnement bij jullie en gaat nooit over haar bundel heen. Gisteren is ze per ongeluk kort over haar bundel heen gegaan en heeft ze het sms-je met daarin bericht dat de bundel werd overschreden gemist. Ze heeft maar kort gebruik gemaakt van internet, maar alsnog is er een factuur van ruim 360 euro. Wij vinden het erg bijzonder dat de internetbundel niet eerder gestopt wordt bij deze bedragen buiten de bundel. Natuurlijk had ze het berichtje over bereiken max van de bundel moeten zien, maar meteen daarna liepen de kosten enorm op. Toen was het al te laat. Kunnen jullie hier iets in betekenen? Dit is voor onze 12-jarige dochter natuurlijk een bizar hoog bedrag. 

icon

Beste antwoord door Seren 29 April 2024, 15:28

Bekijk originele reactie

16 reacties

Als ze een Android telefoon heeft kun je daar eenvoudig een beperking en stop op zetten @Kersten ,

maar voorlopig zal het wel een beste korting op haart zakgeld betekenen en kan ze bij geschikte leeftijd een krantenwijkje of iets anders nemen.

 

Reputatie 7
Badge +7

Meestal/vaak/soms wordt er de eerste keer dat dit gebeurt een coulance korting gegeven.

Verder is het verstandig om de tip van @J.D.L. te volgen en maxima in te stellen op het toestel, als het ten minste een Android is.

Reputatie 5
Badge +3

Ieder zijn/haar eigen keuze, maar voor minderjarige zoon of dochter een abo zonder dataplafond afsluiten? Persoonlijk vind ik dat tricky.

Reputatie 7
Badge +7

Ben ik met je eens.

Reputatie 3
Badge +2

Ieder zijn/haar eigen keuze, maar voor minderjarige zoon of dochter een abo zonder dataplafond afsluiten? Persoonlijk vind ik dat tricky.

Als ik hier de dagelijkse topics voorbij zie komen is dat niet alleen bij een minderjarige zoon of dochter dat het tricky is. Het is gewoon dagelijks raak dat men er per ongeluk en 'geen idee hoe' erbuiten knalt.

Al 10 jaar klant nog nooit overkomen het is eigenlijk een wonder.

Reputatie 4
Badge +2

Hallo, onze dochter heeft een abonnement bij jullie en gaat nooit over haar bundel heen.

---------

Dit is voor onze 12-jarige dochter natuurlijk een bizar hoog bedrag. 

Een 12 jarige kan geen abonnement bij Simyo hebben! Dit staat altijd op naam van de ouders/verzorgers, zij zijn ook verantwoordelijk voor het ‘doen en laten’ van een minderjarige*. Iemand met minder kennis van zaken een telefoon laten gebruiken bij een provider die geen dataplafond kent is, zoals hier eerder aangehaald, niet erg verstandig.   

* Staat het abonnement wél op naam van een minderjarige dan moet er ‘gesjoemeld’ zijn met zijn- of haar geboortedatum.   

Reputatie 5
Badge +3

Als ik hier de dagelijkse topics voorbij zie komen is dat niet alleen bij een minderjarige zoon of dochter dat het tricky is. Het is gewoon dagelijks raak dat men er per ongeluk en 'geen idee hoe' erbuiten knalt.

Al 10 jaar klant nog nooit overkomen het is eigenlijk een wonder.

@RobbyTown Ben het helemaal met je eens. Ook voor mij (volwassen en verstandig 😀) vind ik dit tricky. Ik heb op mijn Android limieten ingesteld, maar toch ben ik er niet gerust op. Voor mij dan ook reden om na afloop van deze contractperiode over te stappen naar een mobiele provider die wél een dataplafond heeft. Ik heb er al een gevonden, en die is ook nog een halve euro p.m. goedkoper. Voor mij win-win dus.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Kersten,

Bedankt voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat de hoge kosten enorm schrikken is geweest

De kosten voor buitenbundelgebruik kunnen inderdaad hoog oplopen. Bij Simyo hebben we momenteel geen dataplafond, waardoor het de verantwoordelijkheid van de klant is om mobiele gegevens uit te schakelen zodra de bundel is verbruikt. Om deze reden is het ook niet mogelijk om bij ons een abonnement af te sluiten als je minderjarig bent. Het instellen van een dergelijke datalimiet is bij ons niet mogelijk. Zoals @J.D.L. aangaf is het voor Android-gebruikers wel mogelijk om extra waarschuwingen in te stellen voor buitenbundelgebruik. Daarnaast kan deze blog met tips en informatie handig zijn om hoge kosten in te toekomst te voorkomen.

Simyo stuurt wel altijd twee waarschuwings-sms'jes bij 80% en 100% van de bundel. De app loopt niet altijd gelijk met je daadwerkelijke verbruik, maar de sms’jes die wij versturen komen rechtstreeks van het netwerk en zijn leidend. Het is verstandig om de mobiele 4G direct uit te schakelen zodra je het sms'je van 100% ontvangt, om hoge kosten te voorkomen. Wellicht kun je dit bespreken met jouw dochter zodat ze hier de volgende keer hier op van de hoogte is.  

Het is belangrijk om te weten dat zolang de internetverbinding op de simkaart actief is, er altijd kans is op dataverbruik, zowel bewust als onbewust. Dit kan bijvoorbeeld gebeuren door updates of door apps die op de achtergrond actief blijven. 

Ik zou wel graag nog even met je meekijken naar de aansluiting. Zou jij mij een privé bericht willen sturen? Dan kan ik je daar om wat persoonlijke gegevens vragen. 

Thanks voor jullie reacties heren @wimj12, @RobbyTown, @Katana, @Kaas Berrie en @J.D.L. 😊!

Groetjes,
Seren

Reputatie 7
Badge +7

Ik ken @Katana niet, maar mijn eerste gok zou zijn dat zhe een vrouw is.
Maar dat is ook maar een gok.

 

Reputatie 5
Badge +3

Ik ken @Katana niet, maar mijn eerste gok zou zijn dat zhe een vrouw is.
Maar dat is ook maar een gok.

Verkeerd gegokt!… 🤣

Reputatie 7
Badge +6

Ik ken @Katana niet, maar mijn eerste gok zou zijn dat zhe een vrouw is.
Maar dat is ook maar een gok.

Verkeerd gegokt!… 🤣

Hahah, kan gebeuren natuurlijk 😋

Reputatie 7
Badge +7

Meestal, maar niet altijd kun je dit afleiden aan de laatste letter van de naam (klinker of medeklinker),

Maar zeker niet altijd zie je maar weer.

Reputatie 5
Badge +3

Ik ken @Katana niet, maar mijn eerste gok zou zijn dat zhe een vrouw is.
Maar dat is ook maar een gok.

Verkeerd gegokt!… 🤣

Hahah, kan gebeuren natuurlijk 😋

Om misverstanden te voorkomen:

Seren had ‘goed’ gegokt en wimj12 had ‘verkeerd’ gegokt. Ben dus een man.

Reputatie 5
Badge +3

Meestal, maar niet altijd kun je dit afleiden aan de laatste letter van de naam (klinker of medeklinker),

Maar zeker niet altijd zie je maar weer.

‘Katana’ is dus niet mijn echte naam… 🤣

Waar de naam Katana vandaan komt? Van een motorfiets die ik ooit gehad heb:

https://www.motorcyclespecs.co.za/model/suzu/suzuki_gs550m_katana%2081.htm

Reputatie 7
Badge +6

Meestal, maar niet altijd kun je dit afleiden aan de laatste letter van de naam (klinker of medeklinker),

Maar zeker niet altijd zie je maar weer.

‘Katana’ is dus niet mijn echte naam… 🤣

Waar de naam Katana vandaan komt? Van een motorfiets die ik ooit gehad heb:

https://www.motorcyclespecs.co.za/model/suzu/suzuki_gs550m_katana%2081.htm

Kijk dat had ik nou niet geraden haha, ik dacht eerder aan de andere '’betekenis'’ van katana 🔪. 

Reputatie 5
Badge +3

---

Waar de naam Katana vandaan komt? Van een motorfiets die ik ooit gehad heb:

https://www.motorcyclespecs.co.za/model/suzu/suzuki_gs550m_katana%2081.htm

Kijk dat had ik nou niet geraden haha, ik dacht eerder aan de andere '’betekenis'’ van katana 🔪. 

Oh, maar dat is het ook. Katana is het zwaard van de samoerai. En daar heeft Suzuki het weer van.

Waarom? Van een site:
Het ontwerp van de motorfiets is modern, maar verwijst tegelijkertijd overduidelijk naar de oer-Katana. Katana is de naam van een vlijmscherp, handgemaakt zwaard dat Japanse Samoerai-strijders gebruikten. De naam past bij de scherpe vormen van deze onderscheidende naked bike.

Reageer