Skip to main content
Ik heb gisteren via de app store dingen op de mobiel gezet via WIFI. Hoe kan het dat mijn mb-bundel nu op 0 staat?
Ik heb gisteren via de app store dingen op de mobiel gezet via WIFI. Hoe kan het dat mijn mb-bundel nu op 0 staat?





Bij wifi gebruik je het (eigen) gratis netwerk voor data.

Bij Mobiel datagebruik, gebruik je data via de provider.

Dan zie je mb hoger worden dan 0.



Duidelijk?



Er zijn data managers/monitors  waar je je mb verbruik kunt zien. (zowel wifi als mobiel)





Groet,

Friesian
Hoi Arno van Swaay,



Welkom op het forum :)

Ik zie dat je toestel op 12-4-2014 om 18:39 uur veel data is gaan gebruiken. Als dat het moment was dat je apps hebt gedownload dan is dat dus toch via je simkaart gegaan en niet via Wifi. In verschillende gevallen geeft je toestel daar de voorkeur aan, ook al is wifi beschikbaar. Bij sommige toestellen wordt er zelfs al overgeschakeld als je toestel op standby gaat, dus het licht van het scherm uitgaat.

Ik raad je aan om als je weer grote bestanden wil downloaden via Wifi, om dan je Mobiele data uit te schakelen op je toestel. In het volgende artikel vind je meer tips om onverwacht of onbedoeld internetverbruik te voorkomen.

Op dit moment is je internetbundel op, dus ik raad je aan om Internet op je Mobiel uit te schakelen op Mijn Simyo, of goed op te letten, aangezien je nu tegen buiten bundel tarief internet gebruikt.



Heb ik je vraag hiermee beantwoord?



Groetjes,

Charlene

Reageer